Balul de Lăsata Secului din Harghita, carnavalul la care orice este permis

216

Articole recomandate

Sute de persoane au participat, sâmbătă, în localitatea Lăzarea, la tradiționalul Bal de Lăsata Secului din Harghita, dinaintea intrării în Postul Paștelui Catolic, în care grupuri folclorice din mai multe localități au prezentat ritualuri de alungare a iernii și a duhurilor rele, iar distracția și voia bună au fost obligatorii, reatează Agerpres. Grupurile folclorice din Ocna de Jos, Bârzava, Ciceu, Armășeni, Sâncrăieni, Sânsimion, Cioboteni, Ditrău, Remetea, Plăieșii de Jos,Vlăhița, Sândominic și Lăzarea s-au adunat în centrul comunei, iar organizatorii au dat start celui mai vesel festival, în care spun că "este permis aproape orice".

La fel ca în fiecare an, participanții au purtat costumații diverse, unele hazlii, altele care se doreau înfricoșătoare și au ridiculizat viciile omenești, dar și evenimentele actuale de pe scena politică sau din viața socială.

Epidemia de coronavirus a fost un subiect foarte abordat de cei prezenți la festival, mulți dintre participanți purtând măști de protecție sau având desenată pe obraz câte o coroană, în acest caz fiind vorba un virus "simpatic și neletal". Mașinile erau oprite de falșii medici, care, în mod simbolic, "anesteziau" pacienții cu un ciocan, apoi le administrau câte o injecție, iar boala dispărea ca prin minune.

Nici recentul scandal al angajării unor muncitori sri-lankezi la o brutărie din Ditrău, sat învecinat cu Lăzarea, nu a trecut fără să fie ironizat de participanții la eveniment. Doi bărbați au jucat rolul brutarilor veniți din Sri-Lanka și au spus că "sătenii îi iubesc" și că nu știu încă dacă rămân în sat, totul depinde de ce salariu primesc. De asemenea, în timpul prezentării unei scenete ironice, ei au fost sfințiți de doi falși preoți catolici, care foloseau chipsuri în loc de anafură și pălincă în loc de agheazmă, și căutau pe hartă țara din care veneau cei doi brutari, pe care o numeau "Sri-Blanka". "Ferește-ne Doamne de sri-blankezi, de ambuteiaje, de poduri dărâmate, de mersul în noroi al ciobanilor", s-au rugat "preoții", în hohotele de râs ale spectatorilor.

Localnicii spun că în această zi orice este permis, motiv pentru care folosesc costumații la care nu îndrăznesc să recurgă cu alt prilej, pentru ca, începând cu ziua următoare, lucrurile să reintre în normal. Potrivit tradiției, după acest carnaval, spiritul primăverii va renaște, iar oamenii vor intra în Postul Paștelui mai curați.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.1739 secunde