Balerinii constănțeni au dansat în turneul german spectacolele interzise la Constanța de fiul lui Oleg Danovski

823
Balerinii constănțeni au dansat în turneul german spectacolele interzise la Constanța de fiul lui Oleg Danovski - 47820c9bf8a7505b11289bab529c7e22.jpg

Articole de la același autor

La începutul acestei luni, Compania de balet a Teatrului Național de Operă și Balet "Oleg Danovski" (TNOB) s-a întors din turneul pe care, de 30 de ani, îl susține în Germania.
Balerinii constănțeni au prezentat publicului german din peste 25 de orașe spectacolele "Lacul lebedelor", "Crăiasa zăpezii", "Cenușăreasa" și cea mai recentă premieră a TNOB, "Cartea Junglei", un balet neoclasic în regia maestrului Gheorghi Kovtun, pus în scenă de Elizabeth Pândichi – Lux. Cele două spectacole clasice coregrafiate de maestrul Oleg Danovski, "Lacul Lebedelor" și "Crăiasa Zăpezii", deopotrivă iubite de artiști și de public, se bucură, însă, doar de aprecierea publi-cului din străinătate, și nu din Constanța, întrucât TNOB nu deține drepturile de autor pentru a putea fi jucate în orașul unde acestea au luat naștere. În schimb, se pare că între impresarul german Joachim Landgraff și Oleg Danovski Jr., cel care deține drepturile de autor ale spectacolelor semnate de tatăl său, este încheiat un contract la începutul fiecărui turneu, prin care balerinii constănțeni pot evolua în producțiile "interzise" la Constanța.
Faptul că cele două spectacole clasice coregrafiate de maestrul Danovski nu pot fi jucate la Constanța, cel puțin deocamdată, este dezolant nu doar pentru public, cât și, poate mai ales, pentru artiști: "Este mare păcat că nu le putem juca aici. Și e foarte greu să le pregătim doar pentru turneu", ne-a spus Elizabeth Pândichi – Lux, directorul Companiei de balet a TNOB.
De aceeași părere este și Horațiu Cherecheș, unul dintre cei mai apreciați și cunoscuți balerini din Constanța și din România: "Faptul că nu putem juca aceste spectacole aici este un lucru nefericit pentru toți cei care au muncit alături de Oleg Danovski - cel mai mare coregraf al României, care a pus bazele baletului clasic în țară. Teatrul care îi poartă numele nu mai dă nici o reprezentație din coregrafia maestrului, ceea ce e jenant".
Tot Horațiu Cherecheș ne-a spus că a avut emoții înainte de începerea turneului, întrucât nu se știa sigur dacă cele două spectacole clasice ar fi urmat sau nu să fie jucate. "Spectacolele trebuie planificate dinainte, ca să nu depunem efort degeaba", susține balerinul.
Spectacolele în care au evoluat balerinii constănțeni au avut parte de săli pline, mai ales "Cartea Junglei". Și nu doar datorită performanțelor artiștilor, ci și pentru că baletul neoclasic este abordat în mod frecvent de coregrafii germani, spre deosebire de baletul clasic, așa cum ne spune Elizabeth Pândichi – Lux. "În perioada aceasta, oamenii sunt dornici să trăiască într-o lume de vis, pe care o prezintă artiștii. Spectacolele de balet, cu atmosfera lor de poveste, vor rămâne mereu în trend", spune directorul Companiei de balet.
Totuși, publicul tânăr a fost prezent în număr mic la spectacolele de balet, așa cum se întâmplă și la Constanța. Unul dintre motive ar putea fi preferința acestora pentru baletele moderne, un gen pe care Elizabeth Pândichi – Lux se gândește să-l abordeze pe viitor: "Dacă am monta balete moderne, poate tinerii ar veni în număr mai mare la teatru. Mă gândesc să abordez acest gen, deși vor exista păreri contradictorii".
Elizabeth Pândichi – Lux își dorește ca primul spectacol de balet din acest an să fie "Cartea Junglei", a cărui premieră a avut loc în toamna anului trecut. Din distribuție fac parte: Horațiu Cherecheș, Irina Ganea Mihaiu, Eliza Maxim, Dan Dumbravă, Alexandru Chiș, Sergiu Dan, Andrada Dedu, Antoniu Gheorghiu, Mihaela Vlase, Ana Maria Badea, Dorina Drăgoeaș, Rie Ayogagi și ansamblul de balet al teatrului.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Marţi, 12 Ianuarie 2010
Stire din Cultură-Educație : A murit scriitorul Stelian Filip
Pagina a fost generata in 2.7919 secunde