Au simulat bătaia de joc! Doar nesimțirea elevilor justifică ploaia de note de 2 și 3

Vineri, 04 Martie 2016, 19:18
8264
Este pentru al treilea an consecutiv în care Ministerul Educației organizează simulări ale examenelor la nivel național pentru elevii claselor a VIII-a, cu subiecte unice, și se pare că elevii constănțeni refuză să privească cu seriozitate aceste testări, considerându-le probabil o mică bășcălie, din moment ce notele de anul acesta sunt cele mai slabe.

Conform centralizării oferite de Inspectoratul Școlar Județean Constanța, din totalul celor 5.872 de elevi care au participat, 43,38% au obținut medii peste 5, față de 47,40% anul trecut.

La disciplina Limba și literatura română, 60,52% au obținut note peste 5,00, în timp ce la Matematică doar 31,95% s-au ridicat peste pragul prostiei.

Nicio medie de 10, dar 33 de medii… 1

Pe tranșe de note, am aflat că au existat 61 de elevi care au luat nota 1 la română, respectiv alți 297 la Matematică au venit doar ca să aibă de unde pleca. Au existat și eminenți care au tratat serios simularea, șase elevi obținând nota 10 la Limba română și alți trei la Matematică, față de anul trecut, când s-au înregistrat nouă note de 10 la română și 68 la Matematică.

Pe medii, 3.292 de elevi s-au situat între 1,05 și 4,95, alți 692 cu medii între 5,00 și 5,95, 633 cu medii între 6,00 și 6,95, 543 cu medii între 7,00 și 7,95, 511 cu medii între 8,00 și 8,95 și 168 cu medii între 9,00 și 9,95.

O analiză sintetică a notelor relevă faptul că în mediul rural s-au încasat cele mai slabe note, doar nouă elevi obținând medii între 9,00 și 9,95, iar la polul opus 26 de elevi "atingând" media 1.

De altfel, prof. Mariana Tega, directorul Școlii Gimnaziale nr. 1 Chirnogeni recunoștea că din cele trei clase de a VIII-a câte există, cea mai mare medie a fost 7,55.

Nici în municipiul Constanța nu sunt rezultate de excepție. La Colegiul Național Pedagogic "Constantin Brătescu", prof. Ana Maria Ciobotaru, director, declara că la limba română media este de 7,50, iar la Matematică de 7.

Cele mai frecvente greșeli

Din discuțiile purtate cu profesorii constănțeni, am reținut că la limba română au greșit la explicația sintagmei, la figuri de stil, la valori morfologice și la sinonime, iar la Matematică ultima problemă la geometrie i-a pus pe elevi în dificultate.

"Ei trebuiau să-și imagineze până la capăt problema. Înainte era doar ceva de calculat, dar acum, dacă nu-și dădeau seama din enunțul problemei că de fapt trebuie să facă un calcul, nu puteau să rezolve nimic din problemă", ne-a declarat un profesor de matematică.

Rezultatele obținute de elevi la simulări vor fi analizate la nivelul fiecărei clase, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral în vederea adoptării măsurilor adecvate pentru îmbunătățirea performanțelor școlare. Notele obținute la simulări nu se trec în catalog. Prin excepție, la solicitarea scrisă a elevului se pot trece notele în catalog.

Articole pe aceeasi tema

Pagina a fost generata in 0.2343 secunde