Reacții după concursul de inspector școlar general

Acuzații grave! Au fost candidați care au știut subiectele?

Marţi, 28 Iulie 2015
5476
Ca după orice examen, e firesc să existe nemulțumiri, iar acestea pot veni doar din partea celor care participă, restul fiind doar niște spectatori care dau cu presupusul. Ieri, am primit pe adresa redacției, din partea prof. Camelia Isabela Marcu, candidat alături de prof. Daniela Blaga, Adriana Oprea, Nicoleta Bercaru și Gabriela Bucovală, un punct de vedere referitor la concursul de inspector general recent desfășurat la Ministerul Educației. 


"Experiența personală și pro-fesională m-au făcut ca încă înainte de începerea primei probe, testul grilă, așezați toți candidații la masă, din Vrancea și Constanța, să cer lămuriri secretarului de stat, Șălaru, de cât timp sunt realizate subiectele. Așa cum intuiam, răspunsul președintelui comisiei a fost «o săptămână»; hipersuficient timp pentru ca cineva curios din fire din Constanța, din echipa managerială, cu influență, să poată intra în posesia răspunsurilor corecte. Îmi argumentez punctul de vedere din cauza situațiilor create de minister, când a numit, în luna iunie, generali adjuncți pe cei doi candidați retrași din competiție sau situații în care unii candidați, din rândul elevilor sau profesorilor la diferite concursuri, știau subiectele deja. Apoi, personal, am trăit experiențe în care inspectorul de specialitate îmi cerea telefonic să măresc nota anumitor elevi înscriși la examenul de bacalaureat la disci-plinele: marketing, mediul concurențial și economia întreprinderii. 


Contest acest concurs desfășurat pe 27 iulie și pentru faptul că două comisii numite la un timp relativ scurt, mai-iulie, nu au reușit să cadă pe același punctaj la evaluarea CV-ului meu, diferența fiind enormă - de la 42,5 la 35 p. 


Aș dori să fac publică atitudinea exemplară a reprezentantului sindi-catului din învățământul constănțean, prezent la acest concurs pe toată durata desfășurării lui", a conchis prof. Marcu. 


De asemenea, prof. Adriana Cristina Oprea a analizat în amănunt ce a fost cu testul grilă și a ajuns la concluzia că "erau întrebări cu mai multe variante de răspunsuri: la o întrebare, în funcție de candidatul care răspunde, putea fi corectă varianta a), la alt candidat a) și b), iar la alt candidat a), b), c). Repet, în funcție de cine răspundea. Nu ni s-a oferit un barem, iar întrebările erau extrem de simple, dar răspunsurile nu mai depindeau de noi", a mai adăugat prof. Oprea.


Pagina a fost generata in 0.2805 secunde