120 de ani de la inaugurarea podului de la Cernavodă. Cât i-a luat lui Saligny să îl facă

675
3
120 de ani de la inaugurarea podului de la Cernavodă. Cât i-a luat lui Saligny să îl facă - inginerul-1437588241.jpg

Articole de la același autor

Anul acesta se împlinesc 120 de ani de la inaugurarea podului de cale ferată de la Cernavodă, prim simbol al revenirii Dobrogei la Patria Mamă, România. Muzeul de Istorie Națională și Arheologie Constanța, Serviciul Județean Constanța al Arhivelor Naționale și Biblioteca Județeană "I.N. Roman" au organizat expoziția "Anghel Saligny - făuritor al Dobrogei moderne: 120 de ani de la inaugurarea podului de la Cernavodă". 


Conducătorii statului, impresionați de invențiile lui Saligny i-au propus să se ocupe de proiectarea unor poduri peste Dunăre. În noiembrie 1887, Saligny a devenit șeful unui nou proiect pentru o cale ferată care să unească localitățile Fetești și Cernavodă. Doar de doi ani a avut nevoie inginerul român pentru a realiza proiectul. Lucrările au început oficial în 9 octombrie 1890, piatra de temelia fiind pusă în prezența regelui Carol I. Lucrările la podul Saligny au durat mai puțin de cinci ani. Inaugurarea oficială a avut loc în 26 septembrie 1895, în prezența regelui Carol I. 


Având o lungime de 4.087,95 metri, dintre care 1.662 metri pe deasupra Dunării, podul a fost realizat la o înălțime de 30 de metri deasupra apei. A devenit cel mai lung pod din Europa, dar și al treilea ca lungime din întreaga lume.


Meritele lui Anghel Saligny sunt recunoscute pe plan mondial datorită inovațiilor pe care le-a adus în lumea construcțiilor civile. Saligny rămâne unul dintre cei mai mari inventatori români. 


Cel mai lung pod din Europa 
La vremea inaugurării sale, podul de la Cernavodă a devenit cel mai lung pod din Europa. Saligny s-a remarcat nu numai datorită acestui pod, dar și prin proiectarea în premieră a unor poduri cu structură metalică și a unor silozuri cu structură din beton armat.
De o modestie rară, Saligny a ținut un discurs memorabil la retragerea din activitate: "…Dacă n-ai colaboratori buni cum am avut eu, nu te poți distinge. Datorez norocului, împrejurărilor și eminenților mei colaboratori prestigiul de care mă bucur acum... Eu m-am retras din cadrele ordinare ale corpului tehnic, dar retragerea mea nu se va simți, fiindcă rămân conducători de frunte și fiecare în parte mă poate înlocui cu succes".


Marele inginer Anghel Saligny s-a stins din viață la data de 17 iunie 1925, chiar în ziua de naștere a soției sale.


Comentează știrea

Dobrogean
23 iulie 2015
dl.inginer

Deosebita recunostinta unor asemenea valori ale neamului romanesc, Dobrogea datoreaza enorm acestui om si realizarilor sale, cele doua poduri de la Cernavoda si Fetesti, silozurile din portul Constanta, tunelul C.F.de acces in port care trece pe sub oras undeva in zona garii cu corespondenta in apropierea Portii nr.4 acces port...Si drept recunostinta localitatea care purta numele acestui mare constructor se numeste astazi...Stefan cel Mare(ce legatura o fi avut acest domnitor cu Dobrogea?)

Drgo
23 iulie 2015
Pod Agigea-10 ani

In curand se vor face 10 ani de lucrari la podul de la Agigea, lucrari efectuate in batjocura fata de turistii ce vin in sudul litoralului sau mai bine zis de chin pentru locuitorii judetului. La fiecare traversare un gand bun catre toti politrucii si binefecatorii natiei noatre, in frunte cu iliescovici: acolo sa va stea sufletele...si voua si austriecilor mafioti si lu' shultz...vai de capul vostru.

un cititor
23 iulie 2015
greșit

Vorbești de satul Ștefan cel Mare din comuna Saligny. Singura localitate din România care poartă acest nume este o comună din județul Constanța.

Răspuns la: dl.inginer
Adăugat de : Dobrogean, 23 iulie 2015
Deosebita recunostinta unor asemenea valori ale neamului romanesc, Dobrogea datoreaza enorm acestui om si realizarilor sale, cele doua poduri de la...

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4299 secunde