Ghidul consumatorului european

363
Ghidul consumatorului european - steagulroue-1326659079.jpg
"Pot afla ce prevăd normele europene atunci când să returnează sau se cere înlocuirea unui produs cumpărat de pe un site din România?" (Daniela Mischie).

Conform legislației europene, renunțarea la cumpărarea unui produs este aplicabilă doar clienților persoane fizice. Este bine să se se știe că dacă produsul comandat nu este ceea ce și-ai dorit îl poți returna pentru a fi schimbat sau pentru returnarea valorii produsului (mai puțin cheltuielile de transport) într-un interval de timp de 10 zile lucrătoare de la data achiziției, fără invocarea unui motiv și fără penalități. Produsele returnate trebuie să fie în aceeași stare în care au fost livrate (fără urme ale utilizării, în ambalajul original cu toate accesoriile, cu etichetele intacte și documentele care l-au însoțit) cu o copie a Facturii de achiziție. Cheltuielile de returnare vor fi suportate de client, iar rambursarea contravalorii produsului se va face în cel mult 30 de zile de la retur.

 Potrivit legislației în vigoare, companiile care administrează magazine online sunt obligate să afișeze pe site ceea ce se numește politica de returnare a produselor.

 În cazul în care ți-a fost livrat un alt produs decât cel pe care l-ai solicitat (specificațiile produsului primit diferă de specificațiile produsului de pe site și care este menționat în factura proformă), ai dreptul să returnezi produsul fără cheltuieli suplimentare (comerciantul este obligat să suporte cheltuielile de transport).

 Prevederile legii cumpărăturilor la distanță nu se mai aplică în cazul în care te duci și ridici produsul direct de la sediul companiei chiar dacă l-ai achiziționat de pe site-ul magazinului online. Așa că trebuie să ai răbdare să îți fie livrat acasă produsul dacă vrei să beneficiezi de legea comerțului la distanță.

Alte recomandări:

 Telefonează în prealabil pentru a vedea dacă într-adevăr numărul de telefon afișat pe site este valid și dacă aparține într-adevăr companiei respective.

 Verifică dacă produsul este pe stoc. Din păcate, pe unele site-uri produsul apare ca fiind pe stoc, dar de fapt nu este (comerciantul îl prezintă ca fiind pe stocul sau, dar de fapt este pe stocul distribuitorului). Întreabă când își va fi livrat produsul.

 Când cumperi de la o persoană fizică de preferat ar fi să te întâlnești față în față cu acea persoană, pentru că astfel vei avea posibilitatea să vezi produsul înainte de a da banii. Au fost cazuri destule când persoanele care au achitat ramburs un colet au descoperit că în acesta era cu totul un alt obiect decât cel pe care se așteptau să îl găsească, sau că acel produs nu funcționa. În acest caz nu poți face decât o plângere la Poliție.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Sâmbătă, 08 Octombrie 2011
Stire din Cetățenești : Garanții juridice conferite de UE
Pagina a fost generata in 0.3764 secunde