De ce este atât de complicat să fii despăgubit de Enel

2803
De ce este atât de complicat să fii despăgubit de Enel - fonddececomplicat-1406896207.jpg

Articole de la același autor

Dacă aparatura electrocasnică nu mai funcționează din cauza repetatelor fluctuații de tensiune, clientul poate să ceară despăgubiri Enel, însă procedura este atât de stufoasă, încât mulți se lasă păgubași.

Săptămâna trecută, am scris despre situațiile în care abonații nu pot fi despăgubiți de Enel, chiar dacă li se arde aparatura din cauza fluctuațiilor repetate de tensiune, și le-am promis cititorilor noștri că îi vom informa și cu privire la pașii ce trebuie urmați pentru a-și acoperi pagubele. Este vorba despre o procedură atât de anevoioasă, încât unii abonați susțin că le trebuie nu numai "răbdare, ci și nervi de oțel până convingi că frigiderul, televizorul sau orice alt aparat s-a stricat din cauza Enel, nu a vârstei aparatelor, a altor cauze. Se știe că vara e vârf de sarcină, merg aparatele de aer condiționat, lăzi frigorifice, e și litoralul… Oare de ce întotdeauna procedurile sunt simple când se iau bani de la clienți, iar când se pune problema să primească ei bani pentru stricăciuni evidente, te iei cu mâinile de cap la câte ți se cer?" - se întreabă Clara Olaru. Cititoarea noastră consideră că ar trebui să existe un echilibru, astfel încât beneficiarul oricărui serviciu public, și nu se referă doar la Enel, să nu descurajeze abonatul să-și ceară drepturile "din cauza birocrației care depășește orice limite și a pretențiilor aberante. Orice bun specialist își dă seama dacă frigiderul s-a stricat din cauza Enel sau din alte motive, să fim serioși!".

Drept exclusiv al proprietarilor

Pentru a putea urma ceilalți pași în vederea despăgubirii, abonatul trebuie să anunțe Enel despre problemele intervenite la aparatura sa electrocasnică în scris, în termen de trei zile. Dacă această condiție este îndeplinită, abonatul va trebui să demonstreze, cu acte, că el este proprietarul aparatelor deteriorate. Apoi, furnizorul verifică împreună cu operatorul de distribuție dacă a avut loc un șoc de tensiune la data menționată în reclamație și care sunt aparatele deteriorate. Dacă se constată că defecțiunile s-au produs din vina Enel, aparatura electrocasnică poate fi dusă la reparat. Practic, despăgubirile se plătesc titularului de contract dacă, din vina dovedită a furnizorului, în instalațiile electrice au apărut tensiuni mai mari decât cele admise de normele tehnice în vigoare. Veți primi banii numai după ce se va verifica și dacă electro-casnicele afectate sunt omologate și au fost alimentate corect cu energie electrică, conform prescripțiilor tehnice în vigoare.

Adio despăgubiri!

Pe de altă parte, nu este obligatoriu ca Enel să fie responsabil, întotdeauna, de producerea stricăciunilor. Potrivit reprezentanților Enel Distribuție Dobrogea, nu se consideră vina Enel și nu se acordă despăgubiri pentru daunele cauzate sau pentru calitatea energiei electrice furnizate în cazul unor calamități naturale sau al unor fenomene meteo mai severe decât cele prevăzute în prescripțiile de proiectare (inundații, infiltrații de apă, cutremure, secetă, vânt pu-ternic, chiciură, viscol, descărcări atmosferice, alunecări de teren, îngheț). De precizat că aceste reglementări sunt prevăzute în legislația actuală, respectiv Legea nr. 123/2012, respectiv HG nr. 1007/2004 - Regulamentul de Furnizare a Energiei Electrice, dar și în contractele încheiate cu consumatorii casnici, aprobate de ANRE, precum și de procedura de despăgubire a consumatorilor casnici pentru deteriorarea receptoarelor electrocasnice din vina operatorului de distribuție.

Recomandare

Enel recomandă abonaților să verifice periodic starea instalațiilor electrice la nivelul fiecărei gospodării sau al asociațiilor de proprietari și să păstreze dovada acestei inițiative, care le va fi utilă la o eventuală solicitare de daune.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Pagina a fost generata in 0.7002 secunde