Cum schimbăm un produs defect aflat în garanție?

1900
"În ce țară trăim, este normal ca repararea sau schimbarea unui produs defect, cu garanție doi ani, să fie refuzate de comerciant pe motiv de lipsa ambalajului? Care sunt regulile corecte" (Nuță Badea).

Nu vă lăsați păcăliți!

De multe ori, într-adevăr, unii comercianți solicită cumpărătorului și ambalajul produsului defect. Atenție! Potrivit Protecției Consu-matorului, această solicitare nu este justificată, nu este legală și nici nu anulează garanția produsului. Un alt lucru extrem de important când trebuie să schimbați un produs defect aflat în garanție este acela că în termen de 15 zile de la primirea acestuia, comerciantul trebuie să facă totul pentru a-l aduce la con-formitate. De asemenea, consumatorul poate solicita înlocuirea sau repararea produsului, legea nepre-cizând însă și restituirea contravalorii acestuia. O atenție sporită din partea consumatorilor trebuie acordată și instrucțiunilor de manipulare impuse de producător, căci consta-tarea unei manipulări defectuoase poate duce la pierderea garanției. Important! Legea stipulează obligația ca și pentru obiectele second hand, de folosință îndelungată, să se ofere o garanție pe termen de un an.

Informații utile

Potrivit reglementărilor, pentru orice obiect de folosință îndelungată, comerciantul trebuie să ofere pe lângă documentul de cumpărare (factură), un certificat de garanție și manualul cu instrucțiunile traduse în limba română. Pentru aceste produse, comerciantul are obligația să ofere o garanție de cel puțin doi ani, iar pentru întreaga perioadă de garanție, producătorul este obligat să asigure piese de schimb, chiar dacă nu mai produce acele piese. Ideal ar fi ca persoana să-și cunoască drepturile, să dețină informațiile necesare atunci când se prezintă cu produsul defect la comerciantul de unde l-a procurat. În primul rând, la predarea produsului defect trebuie încheiat un proces verbal, în care se vor menționa datele de identificare ale produsului și în ce constă defecțiunea, precum și data de predare și primire. Apoi, la constatarea unei defecțiuni, cumpărătorul trebuie să se adreseze comerciantului și nu service-ului, cum se întâmplă în multe cazuri. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.174 secunde