Cum poți să ajungi administrator de bloc?

6338
Dacă în urmă cu câțiva ani, cam oricine dorea putea să fie administra-torul unei asociații de locatari, după apariția Legii nr. 230, această ocupație presupune absolvirea unor cursuri de specializare, ur-mate de promovarea unui examen pe baza căruia se obține un ates-tat de administrator de imobile.

Mulți își imaginează că dacă au veleități de buni gospodari pot practica această meserie, indi-ferent de pregătirea lor profesională. În realitate, lucrurile nu stau deloc așa. Deși funcția de administrator atrage tot mai multe persoane cu reale înclinații spre această îndeletnicire, din cauza condițiilor impuse de lege, unii fac pasul înapoi: "Sunt vremuri destul de grele, sunt pe punctul de a fi trimisă în șomaj și aș vrea să fac munca de administrator la o aso-ciație de locatari. Am și găsit un anunț în ziar, însă mi s-a spus că nu mă angajează fără atestat, care costă, dar nu mi s-a spus cât. Nu și-au mai răcit gura cu mine să-mi mai dea și alte relații din moment ce nu am atestat" (Ludovica Arghir).

"Cum poate o persoană să obțină dreptul de a fi administratorul asociației de locatari? Trebuie să locuiască neapărat în blocul respectiv?" (Mioara Dascăliuc).

"Nu poate fi administrator o persoană fără atestat, care știe bine contabilitate? Administratorul este angajat la asociație sau ce statut are?" (Luminița Deleanu).

Ce condiții trebuie îndeplinite?

Pentru a fi admiși la curs, solicitanții trebuie să fie absolvenți de studii medii, de școli tehnice, economice, postliceale sau școală pro-fesională tehnică sau economică.

Costul cursului: 300 de lei

La Constanța, singura care organizează cursuri pentru admi-nistrator de imobile este Uniunea Județeană a Asociațiilor de Proprietari. Președintele acesteia, Marcel Dragu, ne-a explicat că doritorii trebuie să depună o cerere, însoțită de copii simple după ultimul act de studii și actul de identitate, la sediul UAP, din strada Jupiter nr. 11, Constanța. Taxa, care se plătește la înscriere, este de 300 de lei, ordinea participării la curs stabilindu-se în funcție de data înscrierii. De menționat că o grupă de cursanți se formează din minimum zece persoane și maximum 20 de înscriși.

Durata instruirii: trei săptămâni

Cursul pentru administrator se desfășoară pe durata a trei săptămâni, între orele 12 și 16, de luni până vineri, la sediul UAP. La sfârșitul cursului se face o evaluare finală, gratuită, în urma căreia cursantul primește o adeverință de absolvent, care îi permite să se prezinte la examen, în fața Comisiei numite prin hotărâre a Consiliului Local municipal Constanța (din cadrul Serviciului de îndrumare și sprijinire a asociațiilor de proprietari). Cei care reușesc la acest examen (dacă sunt respinși în prima sesiune, pot repeta proba) primesc atestat de administrator de imobile, pe baza căruia se pot angaja.

Cursanții: de la studenți, la pensionari

Cereri sunt multe, dovadă că aceste instruiri se desfășoară continuu. Interesant este că vârstele și ocupațiile cursanților sunt dintre cele mai diferite, de la tineri, studenți, persoane aflate în șomaj, până la pensionari. Toți găsesc în această meserie o posibilitate de a-și câștiga existența, cu atât mai mult cu cât persoanele care au cunoștințele necesare și dispun de timp, au posibilitatea să fie administratori la mai multe asociații de proprietari. Asta, întrucât legea nu obligă administratorul să locuiască într-unul din blocurile asociației pe care o deservește. Referitor la statut, administratorul este angajat cu contract de muncă, cu normă întreagă sau cu timp parțial și primește un salariu pentru serviciile prestate.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeasi tema

Pagina a fost generata in 0.2449 secunde