Cui te plângi dacă ești nemulțumit de bancă
116
Articole de la același autor
Cum te califici în meseria de asistent maternal și ce salariu primești
16 Octombrie 2013
Unde schimbați banii rupți, deteriorați sau murdari
12 Septembrie 2013
Cât de "inatacabil" este contractul de vânzare-cumpărare
11 Octombrie 2013
Cât te costă să deschizi o AFACERE CU JOCURI DE NOROC
13 Septembrie 2013
Pot rudele să anuleze testamentul soților fără copii?
19 Octombrie 2013
"Dacă reclam banca la care am un credit la OPC, eu, client, pot să fiu trimis în judecată și să mă pricopsesc cu un proces? Sau mă reprezintă în proces OPC-ul?" – ne-a întrebat o cititoare, care a mai fost angajată într-un proces cu o bancă, în urmă cu nouă ani, pe care l-a pierdut, episod care o face neîncrezătoare că o simplă sesizare la OPC îi poate rezolva nemulțumirea.
v v v
Într-adevăr, de la 1 octombrie a.c., Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor și asociațiile de protecție a consumatorilor pot să sesizeze instanțele de judecată pentru eliminarea din contractele bancare a clauzelor abuzive. Potrivit ANRPC, clientul care se consideră nedreptățit de banca de la care a luat un împrumut, ar putea avea câștig de cauză. Specialiștii conso.ro. au câteva recomandări pentru reușita acestui demers, ei susținând că marele câștig pentru consumatori este faptul că, în măsura în care instanțele de judecată le vor da dreptate Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor sau asociațiilor de consumatori, băncile vor fi obligate să modifice toate contractele care conțin clauzele respective. Atenție, și nu doar pe cele în care sunt implicate părțile aflate în litigiu. În plus, băncile nu vor putea introduce clauzele respective nici în contractele care vor fi încheiate pe viitor.
E nevoie de mai multă implicare. Chiar dacă acest gen de bătălie cu băncile nu va fi ușor, ANPC le recomandă clienților nemulțumiți sau cărora nu li se lămuresc tot felul de neclarități, să facă uz de dreptul lor de a sesiza instituțiile competente ale statului ori de câte ori consideră de cuviință. Evident, pe bază de argumente și cu documente indubitabile.
v v v
Într-adevăr, de la 1 octombrie a.c., Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor și asociațiile de protecție a consumatorilor pot să sesizeze instanțele de judecată pentru eliminarea din contractele bancare a clauzelor abuzive. Potrivit ANRPC, clientul care se consideră nedreptățit de banca de la care a luat un împrumut, ar putea avea câștig de cauză. Specialiștii conso.ro. au câteva recomandări pentru reușita acestui demers, ei susținând că marele câștig pentru consumatori este faptul că, în măsura în care instanțele de judecată le vor da dreptate Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor sau asociațiilor de consumatori, băncile vor fi obligate să modifice toate contractele care conțin clauzele respective. Atenție, și nu doar pe cele în care sunt implicate părțile aflate în litigiu. În plus, băncile nu vor putea introduce clauzele respective nici în contractele care vor fi încheiate pe viitor.
E nevoie de mai multă implicare. Chiar dacă acest gen de bătălie cu băncile nu va fi ușor, ANPC le recomandă clienților nemulțumiți sau cărora nu li se lămuresc tot felul de neclarități, să facă uz de dreptul lor de a sesiza instituțiile competente ale statului ori de câte ori consideră de cuviință. Evident, pe bază de argumente și cu documente indubitabile.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Vineri, 01 Noiembrie 2013
Joi, 24 Octombrie 2013
Miercuri, 23 Octombrie 2013
Marţi, 22 Octombrie 2013
Vineri, 11 Octombrie 2013
Joi, 10 Octombrie 2013
Marţi, 08 Octombrie 2013
Marţi, 08 Octombrie 2013
Luni, 30 Septembrie 2013