Premieră marcată de fregata "Ferdinand", în ultima misiune.  "Cel mai greu a fost dorul de casă"Premieră marcată de fregata "Ferdinand", în ultima misiune. "Cel mai greu a fost dorul de casă"

Echipajul fregatei „Regele Ferdinand” a terminat cu bine misiunile în care a fost angrenat și s-a reîntors acasă, în portul militar Constanța. Cei peste 200 de militari au fost așteptați de familii și prieteni, iar revederea a fost una extrem de ...

Campania "Cuget Liber": "O zi de aventură pentru copiii necăjiți"Campania "Cuget Liber": "O zi de aventură pentru copiii necăjiți"

Cu siguranță cunoașteți fericirea sufletească după ce ați făcut o mare bucurie copiilor dumneavoastră. Vă spun, totuși, că poate exista o bucurie și mai mare în momentul în care poți aduce fericirea pe chipurile unor copii cu care soarta nu a fost prea prietenoasă. Este ...

Maidanezii fac legea la Constanța! Adăpostul e ferecat, iar străzile - pline de câiniMaidanezii fac legea la Constanța! Adăpostul e ferecat, iar străzile - pline de câini

În timp ce pe străzile Constanței câinii umblă nestingheriți și se înmulțesc văzând cu ochii, adăpostul de la Ovidiu pare mai mult părăsit. Câțiva câini stau aruncați în cuști, într-o mizerie de nedescris. Porțile adăpostului sunt ferecate și nimeni nu are acces dacă nu este pe ...

ÎNTORSĂTURĂ DE SITUAȚIE în cazul microbuzelor maxi-taxi. Decizie de ultimă oră a GMSÎNTORSĂTURĂ DE SITUAȚIE în cazul microbuzelor maxi-taxi. Decizie de ultimă oră a GMS

După ce, în cursul săptămânii trecute, microbuzele care circulă pe mai multe linii ce aparțin Grup Media Sud nu au ieșit pe traseu sau au circulat cu greutate, compania încearcă să se revanșeze față de călători. Mai exact, SC Grup Media Sud Călători SA anunță că microbuzele își ...

MINER MORT ÎN SPITAL, după o explozie în mină / Control la Spitalul de Arși: "A murit din cauza infecției cu klebsiella"MINER MORT ÎN SPITAL, după o explozie în mină / Control la Spitalul de Arși: "A murit din cauza infecției cu klebsiella"

Ministrul Sănătății, Florian Bodog, a dispus Inspecției Sanitare de Stat să efectueze un control la Spitalul Clinic de Urgență de Chirurgie Plastică, Reparatorie și Arsuri din Capitală.Decizia vine după ce în presă au apărut informații că minerul care a ...

TÂNĂR DE 24 DE ANI, LĂSAT FĂRĂ MAȘINA DE 10000 EURO, DE POLIȚIȘTII DIN CONSTANȚA. Ce spun oamenii legiiTÂNĂR DE 24 DE ANI, LĂSAT FĂRĂ MAȘINA DE 10000 EURO, DE POLIȚIȘTII DIN CONSTANȚA. Ce spun oamenii legii

Polițiștii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă, în cooperare cu polițiști din cadrul I.P.J. Constanța, au descoperit, pe raza județului Constanța, un autoturism marca Audi, model A5, semnalat ca fiind furat din Italia.În urma verificărilor s-a stabilit că autoturismul este ...

ATENȚIE CE CUMPĂRAȚI! Prezervative găurite pe piața din Constanța! "Pur și simplu erau înțepate"ATENȚIE CE CUMPĂRAȚI! Prezervative găurite pe piața din Constanța! "Pur și simplu erau înțepate"

Comisarul șef al Protecției Consumatorilor Constanța, Horia Constantinescu, a declarat, astăzi, în cadrul unei conferințe de presă, că ar fi fost depistate pe piața din Constanța prezervative găurite.„Prezervativele erau chinezești, dar sigilate și puse în cutii ce semănau ...

GROAZNIC ACCIDENT RUTIER. O ÎNTREAGĂ FAMILIE A MURIT! Mașina s-a izbit violent de un autotrenGROAZNIC ACCIDENT RUTIER. O ÎNTREAGĂ FAMILIE A MURIT! Mașina s-a izbit violent de un autotren

Un grav accident de circulație soldat cu 3 victime a avut loc în apropierea localității Stamora Germană, din județul Timiș, după ce un autoturism și un camion s-au lovit.ISU Timiș a fost solicitat să intervină la un accident între un autoturism și ...

Stirile zilei de Sâmbătă, 18 Noiembrie 2017 - Cuget Liber Online

Mai multe ştiri online:

Oltcit, o alură occidentală într-un bloc comunist. "Era mai tare decât Dacia unchiului!"

Ştire online publicată Miercuri, 06 Septembrie 2017. Autor: Sorin MIHALACHE
„Țin minte și acum ziua în care am zărit pentru prima oară un automobil Oltcit. Într-un tablou general de societate cenușiu și într-o piață auto dominată covârșitor de Dacia 1300, Oltcit-ul părea picat de pe altă planetă”. 

Așa și-a început scrisoarea adresată redacției de către un cititor, Florin Moldoveanu, care era elev de școală generală în 1981, an în care s-a produs primul autoturism Oltcit. 

„Fusese expus în vitrina magazinului Auto-Moto-Velo-Sport și a atras imediat atenția. Avea o altă linie, complet diferită de cea a clasicei Dacie, venea cu un aer occidental. Copil fiind, l-am rugat pe tata să ne cumpere și nouă o astfel de mașină. Iar cinci ani mai târziu, visul chiar ni s-a îndeplinit. 



Eram foarte mândri în cartier de Oltcit-ul nostru de culoare bleu. Mașina își făcuse loc pe șosele, dar în cartier nu erau foarte multe. Țin minte că era mai silențioasă decât Dacia unchiului, prindea viteză mare și avea un bord foarte frumos. Era spațioasă, iar când mergeam în concedii, stăteam foarte confortabil pe băncuța din spate”, mai scrie cititorul nostru. 

Totuși, ca mai toate produse fabricate în România, Oltcit-ul avea și hibe. 

„Tata spunea că mașina «încălzește». Pe atunci, nu știam ce înseamnă. Iar când ploua mai tare, găseam apă la pedalier”, mai scrie Florin Moldoveanu. 

Explicația pentru aceste impedimente este simplă. Spre deosebire de Dacia 1300, Oltcit-ul avea răcirea nu pe apă, ci pe aer. De aici noțiunea de „încălzire” și din această cauză se mai produceau scurt-circuite care generau incendii la motor. 

În ceea ce privește „inundația”, să nu uităm că Oltcit-ul a fost produs în condiții speciale, în anii în care Ceaușescu și-a propus să lichideze datoria externă a României, a oprit importurile de subansamble, iar produsele făcute în România nu erau de cea mai bună calitate. 

Una peste alta, a fost o mașină apreciată în țară în acei ani. 



Oltcit a apărut în urma unui parteneriat între autoritățile române și producătorul francez de automobile Citroen, astfel că, în 1977, la Craiova începe construcția unei fabrici moderne pentru construcția unui automobil de dimensiuni mici. 

În fabrică, s-au produs patru versiuni: Special (echipat cu motorul de Visa și LNA, de 652 cm cubi), Club (echipat cu un motor de 1.129 cm cubi și o cutie în 4 trepte), Club 12 TRS (dotat inițal cu un motor de 1200 cm cubi, dar a fost înlocuit cu un motor de 1.299 cm cubi și o cutie de viteze în 5 trepte; un automobil destinat în mod special exportului) și Club 12 CS (disponibil din 1993, camionetă cu două locuri; motor de 1.299 cm cubi și o cutie de viteze în 5 trepte). 

După 1989, producția continuă sub numele de Oltcit până în 1994, când numele este schimbat în Oltena. În 1995, producția se oprește, fabrica de la Craiova fiind preluată de Daewoo. 

Articole de la acelaşi autor

Cele mai comentate ştiri

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare & stiri Revista presei
Pagina a fost generata in 0.2662 secunde