Comisia Europeană către Germania: Nu exportați diesel-urile vechi către Europa de Est

722
Comisia Europeană către Germania: Nu exportați diesel-urile vechi către Europa de Est - frantavreasaopreascavanzareadema-1538988207.jpg
Comisia Europeană este îngrijorată că producătorii auto din Germania vor căuta să exporte mașinile diesel vechi în Europa de Est, după aprobarea subvențiilor pentru achiziționarea unor modele mai puțin poluante.


Săptămâna trecută, Guvernul de la Berlin și companiile auto din Germania au ajuns la un compromis privind reducerea poluării cauzate de vehiculele diesel. Producătorii auto ar urma să acorde proprietarilor de vehicule diesel vechi din orașele germane unde aerul este extrem de poluat subvenții pentru achiziționarea unor modele mai prietenoase cu mediu și să reconfigureze sistemul hardware.

Nu toate grupurile auto au fost de acord cu reconfigurarea, costurile fiind estimate la miliarde de euro. Majoritatea susțin că soluția va fi încurajarea proprietarilor vehiculelor diesel mai vechi în vederea achiziționării unor modele mai noi și mai puțin poluante, ceea ce ar încuraja vânzările, potrivit Agerpres.ro.


Elzbieta Bienkowska, comisarul pentru piața internă, industrie, antreprenoriat și IMM-uri, este îngrijorată că noua strategie va duce la exportul mașinilor vechi diesel în Europa de Est, potrivit Reuters.

"Exporturile vor însemna mutarea problemei calității aerului din vest către est. Planul Guvernului german de a evita interzicerea circulației celor mai poluante automobile diesel ar putea extinde problema", a avertizat Bienkowska într-un interviu acordat publicației Tagesspiegel.

Anul trecut, Bulgaria a importat peste 100.000 de mașini second hand din țările UE, mai mult de o treime fiind vehicule diesel vechi și poluante, conform datelor grupului "Transport and Environment".

"Trebuie stabilit clar ce se va întâmpla cu vehiculele diesel vechi", a declarat oficialul european, adăugând că nu este vorba de o problemă națională ci de una europeană.

Poluarea urbană în multe orașe germane este mai ridicată decât prevăd normele UE, determinând autoritățile să găsească metode de a reduce poluarea.

Germania s-a angajat ca, până la sfârșitul anului, să actualizeze softul pentru aproximativ 5,3 milioane de mașini echipate cu motoare diesel, pentru a reduce emisiile poluante cu până la 30%.

Analiștii avertizează că Germania exportă automobile diesel second-hand într-un ritm record, în condițiile în care șoferii sunt nesiguri cu privire la posibilele interdicțiile de circulație în orașele germane, pe lângă o problemă mai amplă de imagine după scandalul privind automobilele Volkswagen.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4376 secunde