Secvența genetică a coronavirusului ucigaș a fost decodată de cercetători

Secvența genetică a coronavirusului ucigaș a fost decodată de cercetători - virus3-1579960911.jpg

Într-un efort comun și fără precedent, oamenii de știință au reușit să decodeze secvența genetică a temutului coronavirus și au postat-o într-un fișier cu acces liber pentru comunitatea științifică, anunță Washington Post citat de educatieprivata.ro.

Vestea vine la doar 10 zile distanță de momentul în care era confirmat primul caz de infecție, la Wuhan, oraș cu o populație de 11 milioane de locuitori considerat epicentrul epidemiei. Secvența genetică a virusului a fost postată, în cursul nopții de vineri, într-un fișier la care poate avea acces gratuit orice cercetător care dorește să o studieze.

Andrew Mesecar, profesor de biologie structurală a cancerului la Purdue University, a anunțat că laboratorul pe care îl coordonează a început deja să analizeze secvența de ADN, care seamănă izbitor cu cea a virusului care provoacă sindromul respirator acut (SARS). În anul 2002, acesta a infectat peste 8.000 de oameni, dintre care aproape 800 au murit.

Mai mult decât atât, cercetătorii de la Institutul Național de Sănătate din Montana au cerut unei companii să transforme informațiile despre Coronavirus în material ADN pe care să îl poată studia în laborator.

Numărul deceselor provocate de coronavirusul din China a ajuns, sâmbătă la 41, deși era de 26 cu doar o zi înainte, în timp ce peste 1.300 de persoane au fost infectate la nivel global, potrivit Reuters. (Detalii AICI)
Wuhan, oraș de 11 milioane de locuitori, este închis încă de joi, astfel că aproape toate zborurile de pe aeroportul central au fost anulate, iar majoritatea arterelor principale au fost blocate. Totuși, nu numai Wuhai a intrat sub regim drastic de restricții. Autoritățile din aproape toată provincia Hubei, casă a 59 de milioane de oameni, au impus restricții asupra rețelelor de transport public.

În tot acest timp, autoritățile din Wuhan au anunțat că va construi al doilea spital dedicat tratării pacienților infectați cu acesta, relatează sâmbătă Reuters care citează People's Daily, potrivit Agerpres. (Detalii AICI)

Totuși, nu numai autoritățile chineze iau măsuri sporite pentru combaterea efectelor epidemiei. SUA, unde deja au fost confirmate două cazuri, statele UE, printre care și Franța, care are și ea primul om infectat, Australia, Japonia, Taiwan, Coreea de Sud, cu cazuri sub supraveghere și tratament, întreprind deja eforturi pentru a limta răspândirea coronavirusului. România nu neglijează nici ea situația, astfel că autoritățile au constituit un grup de lucru și au instruit reprezentanții spitalelor pentru a fi gata pentru eventualitatea în care se raportează prima îmbolnăvire cu coronavirus.