Se schimbă viteza legală pe drumurile secundare. Măsura, adresată soferilor din Franța
Articole recomandate
Raportul Departamentului de Stat al SUA pe 2023: Spitalele, poliția și vămile din România, afectate de corupție
24 Aprilie 2024
Eveniment fericit în familia Simion. Liderul AUR a devenit tătic
24 Aprilie 2024
CEDO condamnă România pentru achitarea a doi ofițeri condamnați pentru crime legate de Holocaust
23 Aprilie 2024
Franța a scăzut limita de viteză de la 90 la 80 de kilometri pe oră pentru 400.000 de kilometri de drumuri secundare din țară. Măsura, luată în pofida a luni de contestare, a manifestațiilor motocicliștilor și automobiliștilor și a unor dezbateri politice, va intra în vigoare de la 1 iulie, informează France Presse.
Cu două săptămâni înainte de termenul limită, decretul de punere în aplicare a fost publicat duminică în Jurnalul Oficial.
Această limită de viteză se va aplica pe drumurile secundare cu dublu sens fără separator central, care reprezintă 40% din rețeaua rutieră din Franța.
Anunțată la 9 ianuarie ca parte a unui plan guvernamental vizând reducerea numărului de decese în urma accidentelor rutiere, măsura a stârnit de atunci proteste din partea asociațiilor de automobiliști și motocicliști, cărora li s-au alăturat parlamentari și chiar miniștri. Într-un studiu publicat în aprilie, 76% dintre francezi s-au declarat împotriva măsurii.
Conștient de vacarmul pe care îl va crea, prim-ministrul Edouard Philippe s-a declarat întotdeauna gata să-și asume instituirea acestei măsuri nepopulare, care va permite, potrivit lui, să salveze 300 până la 400 de vieți pe an.
"Reducerea numărului de morți și răniți pe drumurile franceze este o chestiune reală de politică publică", a repetat el la 18 mai.
Această limită de viteză se va aplica pe drumurile secundare cu dublu sens fără separator central, care reprezintă 40% din rețeaua rutieră din Franța.
Anunțată la 9 ianuarie ca parte a unui plan guvernamental vizând reducerea numărului de decese în urma accidentelor rutiere, măsura a stârnit de atunci proteste din partea asociațiilor de automobiliști și motocicliști, cărora li s-au alăturat parlamentari și chiar miniștri. Într-un studiu publicat în aprilie, 76% dintre francezi s-au declarat împotriva măsurii.
Conștient de vacarmul pe care îl va crea, prim-ministrul Edouard Philippe s-a declarat întotdeauna gata să-și asume instituirea acestei măsuri nepopulare, care va permite, potrivit lui, să salveze 300 până la 400 de vieți pe an.
"Reducerea numărului de morți și răniți pe drumurile franceze este o chestiune reală de politică publică", a repetat el la 18 mai.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Vineri, 15 Iunie 2018
Vineri, 08 Iunie 2018
Miercuri, 30 Mai 2018
Vineri, 18 Mai 2018
Joi, 17 Mai 2018
Marţi, 15 Mai 2018
Sâmbătă, 16 Iunie 2018
Vineri, 08 Iunie 2018
Miercuri, 30 Mai 2018
Luni, 14 Mai 2018