Premieră! Un cercetător chinez a creat doi bebeluși prin EDITARE GENETICĂ

Premieră! Un cercetător chinez a creat doi bebeluși prin EDITARE GENETICĂ - editatgemeni51764300-1543239759.jpg

Articole de la același autor

Un cercetător chinez afirmă că a creat - pentru prima dată în istorie - doi bebeluși care s-au născut în urma unei proceduri de editare genetică, într-un experiment cu profunde implicații medicale și etice.

Cercetătorul He Jiankui, care locuiește în orașul Shenzhen, spune că genele celor două fetițe chineze au fost modificate pentru ca ele să nu poată fi infectate cu HIV, potrivit unui mesaj video publicat duminică pe platforma online YouTube, potrivit Agerpres.

Fetițele, care au primit prenumele de Lulu și Nana, "au venit pe lume plângând și sunt la fel de sănătoase ca oricare alt bebeluș, în urmă cu câteva săptămâni", a declarat omul de știință chinez.

El afirmă că a aplicat o tehnică de "chirurgie" a genelor asupra ovulelor fertilizate folosind proteina CRISP/Cas9 pentru a preveni o potențială infectare cu HIV. Savantul chinez nu a publicat deocamdată un articol despre această procedură extrem de controversată, potrivit Agerpres.

He Jiankui, profesor la Universitatea sudică de știință și tehnologie din Shenzhen, susține că acea intervenție asupra genelor a avut succes și că "nicio genă nu a fost modificată cu excepția aceleia care previne infecția cu HIV".

Identitățile părinților și celor două fetițe nu au fost dezvăluite. Însă cercetătorul asiatic a spus că tatăl celor două fete este seropozitiv și a dorit ca fiicele lui să nu sufere din cauza discriminărilor la care sunt supuse persoanele infectate cu HIV, potrivit Agerpres.

Anunțul, așa cum era de așteptat, a generat numeroase critici. Peter Dabrock, președintele Consiliului Etic German, a declarat luni că acest proiect a reprezentat "experimente iresponsabile făcute pe oameni".

"Chiar dacă ceea ce pretinde cercetătorul chinez este adevărat, în prezent astfel de încercări și chiar anunțuri vor fi criticate în termenii cei mai duri", a adăugat Peter Dabrock, potrivit căruia efectele secundare și întârziate ale editării de gene sunt dificil de prezis și de controlat, scrie romaniatv.net