Franța și Australia, parteneriat militar
Articole recomandate
Agenţia Naţională de Transplant anunță câte intervenții s-au realizat de la începutul anului
25 Aprilie 2024
Pericol uriaș în Slănic Prahova: O stradă s-a surpat și sute de oameni riscă să rămână fără locuințe
25 Aprilie 2024
Raportul Departamentului de Stat al SUA pe 2023: Spitalele, poliția și vămile din România, afectate de corupție
24 Aprilie 2024
Eveniment fericit în familia Simion. Liderul AUR a devenit tătic
24 Aprilie 2024
Franța și Australia vor semna, astăzi, un acord interguvernamental pri-vind livrarea a 12 submarine de atac marinei australiene, a anunțat ieri ministrul Apărării australian, Marise Payne, potrivit AFP, transmite agerpres.
"Mâine, ministrul Apărării francez Jean-Yves Le Drian și premierul australian Malcolm Turnbull vor aproba în mod oficial acordul interguvernamental, cadrul legal care va guverna timp de decenii pe viitor parteneriatul între Australia și Franța cu privire la submarine", a declarat aceasta într-o conferință de presă la Sydney în prezența omologului său francez.
Turnbull și Le Drian, care a sosit duminică seară în Australia, urmează să parafeze acordul la Adelaide, în sudul insulei, unde submarinele vor fi construite.
Constructorul naval francez DCNS, deținut în proporție de 62% de către statul francez, a fost ales în luna aprilie pentru acest contract, estimat la 34 de miliarde de euro pentru partea de proiectare, fabricație, întreținere și instruirea personalului.
Acesta este "cel mai important contract de apărare din istoria australiană", a declarat ministrul Payne.
Cele 12 submarine Shortfin Barracuda comandate vor deriva din noua generație de submarine nucleare de atac Barracuda (99 metri lungime, 4.650 tone, la suprafață), dintre care primele vor fi livrate în 2019 marinei franceze.
Spre deosebire de omologul lor francez, Shortfin Barracuda - primul urmând să fie lansat la apă în 2030 - va avea un sistem de propulsie convențional și echipat cu sisteme de luptă americane, furnizate de Lockheed Martin.
Aceste nave sunt destinate să înlocuiască submarinele australiene convenționale, cu propulsie diesel sau electrică, din clasa Collins, care datează din anii 1990 și care este de așteptat să nu mai fie utilizate din 2026.
DCNS a fost ales în detrimentul companiei germane ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) și al unui consorțiu japonez condus de Mitsubishi Heavy Industries și susținut de guvernul japonez.
Premierul Turnbull a apreciat, în luna aprilie, că oferta franceză a prezentat cele mai bune capacități pentru a satisface nevoile unice ale țării sale.
"Mâine, ministrul Apărării francez Jean-Yves Le Drian și premierul australian Malcolm Turnbull vor aproba în mod oficial acordul interguvernamental, cadrul legal care va guverna timp de decenii pe viitor parteneriatul între Australia și Franța cu privire la submarine", a declarat aceasta într-o conferință de presă la Sydney în prezența omologului său francez.
Turnbull și Le Drian, care a sosit duminică seară în Australia, urmează să parafeze acordul la Adelaide, în sudul insulei, unde submarinele vor fi construite.
Constructorul naval francez DCNS, deținut în proporție de 62% de către statul francez, a fost ales în luna aprilie pentru acest contract, estimat la 34 de miliarde de euro pentru partea de proiectare, fabricație, întreținere și instruirea personalului.
Acesta este "cel mai important contract de apărare din istoria australiană", a declarat ministrul Payne.
Cele 12 submarine Shortfin Barracuda comandate vor deriva din noua generație de submarine nucleare de atac Barracuda (99 metri lungime, 4.650 tone, la suprafață), dintre care primele vor fi livrate în 2019 marinei franceze.
Spre deosebire de omologul lor francez, Shortfin Barracuda - primul urmând să fie lansat la apă în 2030 - va avea un sistem de propulsie convențional și echipat cu sisteme de luptă americane, furnizate de Lockheed Martin.
Aceste nave sunt destinate să înlocuiască submarinele australiene convenționale, cu propulsie diesel sau electrică, din clasa Collins, care datează din anii 1990 și care este de așteptat să nu mai fie utilizate din 2026.
DCNS a fost ales în detrimentul companiei germane ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) și al unui consorțiu japonez condus de Mitsubishi Heavy Industries și susținut de guvernul japonez.
Premierul Turnbull a apreciat, în luna aprilie, că oferta franceză a prezentat cele mai bune capacități pentru a satisface nevoile unice ale țării sale.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole pe aceeași temă
Miercuri, 14 Decembrie 2016
Miercuri, 07 Decembrie 2016
Marţi, 06 Decembrie 2016
Luni, 05 Decembrie 2016
Miercuri, 30 Noiembrie 2016
Joi, 24 Noiembrie 2016
Joi, 24 Noiembrie 2016