"Daewoo – Mangalia", penalizată cu 3,6 milioane de dolari pentru întârzierea cu 137 zile a livrării unei nave

901

Articole de la același autor

Compania "Daewoo - Mangalia Heavy Industries" are în diferite faze de execuție 3 nave (comenzile 4069, 4070 și 4071) pentru armatorul Hamburg Sud, se arată în ediția din 23 martie 2009, a publicației interne editate de șantierul naval. Ele sunt programate pentru a fi livrate în acest an. Ultima navă construită la "Dae-woo - Mangalia", "Monte Aconcagua", a fost predată beneficiarului pe data de 17 martie 2009. Potrivit publicației, "termenul de livrare a fost depășit cu 137 de zile, ceea ce a dus la o penalizare față de termenii inițiali ai contractului de 3.600.000 dolari SUA".
"Daewoo - Mangalia" nu se află la prima sa "performanță" de acest gen. Încadrarea în termenul de livrare a navelor a început să constituie o mare problemă pentru șantierul naval, deși ultimul președinte coreean al companiei, Jae Bong Lee, emitea pretenții la primul loc în topul european al productivității muncii.
Într-o ediție anterioară a publicației interne s-a scris că în 2009, urmează să fie construite și livrate 6 nave și că pentru toate au fost prelungite, cu 2 până la 7 luni, termenele de livrare, după renegocierea cu clienții. Se mai preciza că, pentru fiecare zi de întârziere a livrărilor, compania va fi nevoită să achite penalizări 40.000 dolari.
Neîncadrarea în termenele de livrare negociate slăbește și mai mult poziția economico - financiară a "Daewoo - Mangalia Heavy Industries", care și așa nu o duce prea bine. Bilanțul ultimilor ani consemnează pierderi uriașe: 2005 - 23.035.200 dolari; 2006 - 12.772.400 dolari; 2007 - 29.797.319 dolari. Bilanțul anului 2008 nu este definitivat încă, dar potrivit unei analize făcute de AVAS în iulie anul trecut, acționarul sud-coreean raportase pierderi de aproximativ 50 de milioane de dolari pe primele șase luni. Întârzierile mari și penalizările uriașe contribuie la creșterea pierderilor și, dacă se vor amplifica, șantierul naval va ajunge să livreze navele mai mult pe gratis. Un mare pericolul este ca "Daewoo – Mangalia" să piardă încrederea clienților și poziția deținută în piață.
Auditorul extern se află în acest moment la companie și cât de curând se va ști, până la ultimul bănuț, cum s-a încheiat anul economico – financiar 2008. Însă, este greu de crezut că "Daewoo – Mangalia" a reușit să redreseze situația și să iasă în profit, după handicapul de 50 de milioane de dolari din primele șase luni.
La apropiata adunare generală a acționarilor, în care se va prezenta bilanțul pe 2008, cei doi asociați - "Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering Co." și statul român (prin Șantierul Naval "2 Mai") – vor trebui să decidă dacă mai păstrează actuala echipă managerială. Cartea ei de vizită o reprezintă "performanțe" financiare de care compania nu poate fi mândră.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 3.5013 secunde