Cercetătorii au descoperit o nouă specie de insectă, pe care au botezat-o după numele Simonei Halep - specie-1632139763.jpg
Cercetători ai Universităţii de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară (USAMV) din Cluj-Napoca au descoperit o nouă specie de insectă, în judeţul Constanţa, căreia i-au dat numele oficial după cel al jucătoarei de tenis Simona Halep.

"Universitatea de Ştiinţe Agricole şi Medicină Veterinară (USAMV) din Cluj-Napoca, prin cercetătorii de la Disciplina Parazitologie şi Boli parazitare (Facultatea de Medicină Veterinară), anunţă descoperirea unei noi specii de insectă, pe teritoriul României, în judeţul Constanţa. Noua specie a fost denumită Phlebotomus simonahalepae, în onoarea jucătoarei de tenis Simona Halep, care este născută la Constanţa", se arată într-un comunicat trimis, luni, de USAMV.

Potrivit Agerpres,  descoperirea a avut loc în timpul unui studiu pentru monitorizarea populaţiei de vectori din România, finanţat de ECDC (Centrul European pentru Prevenirea şi Controlul Bolilor) şi desfăşurat în zona Canaraua Fetii din judeţul Constanţa, iar rezultatele studiului au fost publicate în luna august a acestui an în prestigioasa revistă "Parasites & Vectors".