Călătoriți cu avionul? Zeci de avioane rămân la sol! Ce trebuie să știți

947
Călătoriți cu avionul? Zeci de avioane rămân la sol! Ce trebuie să știți - ztm5mdkzota3ndc1zmrkzjiynzvlyte0-1571726121.jpg

Articole recomandate

Agenția Europeană de Siguranță a Aviației (AESA) nu se așteaptă să autorizeze reluarea zborurilor avioanelor Boeing 737 MAX înainte de luna ianuarie 2020, a declarat pentru Reuters directorul AESA, Patrick Ky.

Potrivit acestuia, ridicarea interdicției de zbor pentru avioanele Boeing 737 MAX în Europa va depinde de zborurile de încercare efectuate de piloții europeni, care conform calendarului actual sunt prevăzute a avea loc la mijlocul lunii decembrie.

Patrick Ky a refuzat să se pronunțe asupra calendarului deciziilor Agenției federale americane din domeniul aviației (FAA) însă a prognozat că nu va exista un decalaj mai mare de câteva săptămâni, între ridicarea interdicțiilor de zbor pe ambele maluri ale Atlanticului.

Începând din luna martie a acestui an, avioanele Boeing 737 MAX au interdicție de zbor la nivel mondial după două catastrofe aeriene care au avut loc în decurs de cinci luni și în care este suspectată o funcționare defectuoasă a sistemului automat de stabilizare în zbor (MCAS - Manoeuvering Characteristics Augmentation System) menit să împiedice intrarea avionului în picaj.

Producătorul aeronautic american Boeing speră că avionul său va reintra în serviciu până la finalul acestui an după modificările efectuate la sistemele software și în programele de pregătire a piloților.

"După părerea mea, acest lucru va avea loc la începutul anului următor, dacă totul se va derula cu bine. Din ceea ce știm în prezent, intenționăm ca zborurile de încercare să aibă loc la mijlocul lunii decembrie, ceea ce înseamnă că o decizie de reintrare în serviciu va fi luată în ianuarie în ceea ce ne privește", a declarat Patrick Ky vineri seara. Directorul EASA a adăugat că această reintroducere în serviciu va fi coordonată pe cât posibil cu FAA însă cele două agenții au proceduri diferite, în special în ceea ce privește consultările. "În consecință, este posibil să avem un decalaj de câteva săptămâni dar nu vorbim de șase luni. Vorbim de o întârziere care, dacă se va produce, va fi cauzată în principal de aspectele tehnice ale procedurilor administrative", a spus Patrick Ky.

Aceste declarații au fost făcute înainte de apariția în presă a unor schimburi de mesaje interne care au avut loc în anul 2016 între piloții Boeing, care au ridicat noi semne de întrebare cu privire la calendarul reluării zborurilor avioanelor 737 MAX.

În data de 13 martie, Agenția Europeană pentru Siguranța Aviației (EASA) a decis suspendarea tuturor zborurilor în Europa cu avioane Boeing 737 MAX, în urma tragediei aviatice produse în Etiopia. Compania TAROM a anunțat atunci că directiva Agenției Europene pentru Siguranța Aviației (EASA) de a suspenda zborurile cu aparatele Boeing 737 MAX-8 și 9 nu afectează TAROM, pentru că aeronavele comandate, de tip 737 MAX 8, sunt programate de intre în construcție la finalul anului 2021. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3367 secunde