Biblioteca Județeană Constanța nu se predă în fața Internetului

643
Am presupus că scăderea interesului pentru lectură, semnalată recent, nu poate ocoli o instituție precum Biblioteca județeană "I.N. Roman".
Informații legate de un eventual trend descendent care se poate observa și în ce privește afluxul de vizitatori al acestei instituții am obținut de la sociologul Ionel Alexe, Centrul de Informare Comunitară din cadrul Bibliotecii Județene Constanța.
"După vârful reprezentat de anii 1999, 2000 și 2001, biblioteca a înregistrat un trend descrescător de frecvență și o stabilizare aproximativă după 2005", ne spune interlocutorul. Media lunară a vizitelor la secția de împrumut, în 2008, a rămas neschimbată față de media din 2007. Se observă, în schimb, o scădere ușoară a frecvenței lecturii în sălile bibliotecii comparativ cu o creștere cu 6,5% a volumului documentelor solicitate.
Nu este nimic surprinzător în aceste date, dacă ne gândim că Biblioteca Județeană este singura instituție care poate satisface nevoia de informație a unor categorii profesionale. În acest sens, BJC a și demarat diferite inițiative, cu scopul de a culege și centraliza informații utile despre județul nostru și despre Dobrogea, în general. Se află în desfășurare, conform declarațiilor directoarei Liliana Lazia, diferite proiecte de scriere a unor monografii a localităților constănțene, pentru ca acestea să poată fi la dispoziția celor interesați, inclusiv a primăriilor acestor localități.
De asemenea, un proiect ambițios al BJC este publicarea, în cinci volume, a unui Dicționar al Personalităților Dobrogene, cel de-al patrulea fiind în lucru.
Elevii și studenții sunt o constantă în rândul publicului bibliotecii, mai ales în perioada examenelor, ceea ce este puțin probabil să se schimbe foarte curând, având în vedere specificitățile învățământului românesc.
Servicii necunoscute constănțeanului
În aceste condiții, Internetul nu va putea concura foarte tare în defavoarea unei biblioteci județene, cu servicii croite pe cerințele orașului și ale regiunii în care se află.
Din păcate, multe servicii pe care BJC le oferă nu sunt cunoscute de foarte mulți, cum ar fi serviciul bibliografiilor la cerere, informarea comunitară, referințele la distanță (prin telefon ori e-mail), împrumutul interbibliotecar. "La ce se referă ele? Foarte pe scurt: cititorii pot solicita ajutorul bibliotecarului ori îi pot transfera de-a dreptul acestuia responsabilitatea realizării unei bibliografii (parter, camera 5); informarea despre adresele și ofertele sociale ale organizațiilor și instituțiilor din Constanța reprezintă nucleul activității Centrului de Informare Comunitară (parter, camera 2); [email protected] și 0241.616244 sunt două modalități eficace de a primi rezolvări la probleme ce țin de documente și bibliotecă. De asemenea prin intermediul instituției împrumutului interbibliotecar, utilizatorii noștri pot studia documente care nu se află în biblioteca noastră, dar sunt deținute de alte biblioteci din țară cu care avem relații strânse", a mai declarat Ionel Alexe.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.6779 secunde