Afaceri "made in USA"

547

Articole de la același autor

Toate afacerile de succes pornesc de la o idee bună. Nu contează finanțarea, "spatele" și nici măcar piața pe care încerci să îți dezvolți business-ul, atât timp cât ideea nu este bună. Spre exemplu, un american a investit 400 de dolari și și-a cumpărat un metru pătrat de teren pe plaja din Miami, după care a vândut titluri de proprietate pentru fiecare centimetru pătrat, pe post de suvenir, la prețul de 50 dolari/bucata. Profitul: 50.000 dolari. În același timp, la Constanța se deschid zeci de restaurante, fast-food-uri și baruri, în care patronii investesc zeci de mii de euro și care dispar după un an, maximum doi. Oricum, cine caută idei de afaceri originale, se poate inspira de la americani, campioni absoluți la capitolul "Cum să fac bani aici și acum?".

Franciza "The Paint Bull" a pornit de la o premisă pertinentă. De ce să duci mașina la service pentru o mică zgârietură? Nu ar fi mai simplu dacă reparațiile s-ar putea face în 30 de minute, la fața locului, la un preț modic? Așa că angajații companiei sunt postați în parcările publice și pe marile bulevarde, cu pensule, pulverizatoare și vopsea, așteptând potențialii clienți.
Tot în America au apărut și primele magazine-muzeu, din care clienții își pot cumpăra reproduceri după tablouri celebre, Monalise gonflabile și uniforme de paznici de muzeu. Evident, toate produsele sunt licențiate de muzee, care câștigă la rândul lor. Magazinele sunt amplasate în mall-uri, gări, aeroporturi și zone turistice.
Implicarea clientului este esențială. De aici a pornit și conceptul "Build a bear", care se traduce în workshop-uri primitoare, în care clienții își pot confecționa ursuleți, vaci, porci, pisici și căței de pluș. Un animăluț costă între 10 și 35 dolari și este realizat exact după preferințele cumpărătorilor. Angajații workshop-ul pun la dispoziție materialele și oferă "asistență tehnică".
Alți americani câștigă 10.000 – 15.000 dolari/lună curățând jucăriile din grădinițe, cabinete medicale și restaurante. Secretul stă în consolidarea clientelei. O astfel de firmă are în jur de 150 de clienți fideli și o cifră anuală de afaceri de peste 200.000 dolari.
Ai avut un prieten bun în liceu? Nu mai știi pe unde se află? Ai vrea să îl găsești dar nu prea ai cum? Nicio grijă. Agenția "Old Friends" (Prieteni Vechi) este specializată în căutări de persoane, bazându-se pe certificate de naștere, de căsătorie, liste ale asigurărilor sociale sau alte diverse baze de date. Desigur, dacă prietenul din liceu este agent secret și lucrează pentru NSA, atunci agenția nu prea mai poate face nimic.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.9115 secunde