Aeronavele Boeing 737 MAX 8 inca stau la sol

190
Aeronavele Boeing 737 MAX 8 inca stau la sol - flightdelay-1555078848.jpg

Articole recomandate

Decizia de a consemna la sol toate avioanele Boeing 737 MAX din lume a fost luată în urma celor două tragedii aviatice provocate de acest tip de aeronavă în mai puțin de jumătate de an.

 

Primul accident a avut loc în Indonezia, pe 29 octombrie 2018, când un avion Boeing 737 MAX aparținând companiei Lion Air s-a prăbușit în Marea Java. La bordul aeronavei se aflau 189 de persoane, îmbarcate pentru a efectua o cursă internă Jakarta – Pangkal Pinang. La doar câteva minute de la decolare, echipajul a sesizat probleme tehnice și a solicitat revenirea pe aeroportul din Jakarta. Din păcate, contactul cu echipajul nu s-a putut restabili, iar avionul a dispărut de pe radar.

 

Tragedia soldată cu 198 de morți a avut loc în condițiile în care vremea era favorabilă pentru zbor, piloții erau experimentați, iar avionul fusese proaspăt achiziționat. Aceeași aeronavă avusese probleme tehnice și în decursul zborului anterior, însă acestea fuseseră rezolvate, a declarat Lion Air.

 

Doua catastrofe aviatice provocate de aeronavele Boeing 737 MAX

 

În condiții similare a avut loc tragedia aviatică din 10 martie 2019: la doar 6 minute de la decolarea din aeroportul din Addis Abeba, un Boeing 737 MAX de la Ethiopian Airlines s-a prăbușit. Nici în acest caz nu au existat supraviețuitori, accidentul provocând 157 de victime.

 

Cu toate că echipajul a aplicat în mod repetat toate procedurile de siguranță recomandate de Boeing, preluarea controlului avionului a fost imposibilă. Aparatul de zbor se înclinase cu botul în jos, iar piloții nu au reușit să redreseze traiectoria acestuia.

 

Problemele de software, vinovate pentru destabilizarea avioanelor

 

Primul raport oficial al acestui accident atestă faptul că prăbușirea avionului ar fi fost provocată de o defecțiune a senzorilor, care au furnizat informații greșite sistemului MCAS de stabilizare în zbor. Deoarece sistemul MCAS are rolul de a evita pierderea portanței avionului, acesta a îndreptat botul aeronavei în jos, pentru a o stabiliza.

 

Ulterior, Administrația Aviației Federale a descoperit o altă problemă legată de sistemul de control automat în timpul zborului la avioanele de tip Boeing 737 MAX. Această problemă de software afectează flapsurile avioanelor, precum și alte componente hardware cu rol de stabilizare a aeronavelor. Momentan, Boeing restricționează accesul la informații suplimentare pe marginea acestui subiect, deoarece reprezintă un subiect critic pentru siguranța zborului.

 

Implicațiile pentru traficul aerian internațional

 

Consemnarea la sol a aeronavelor de tip Boeing 737 MAX poate afecta traficul aerian internațional, iar în perioada următoare, pasagerii se pot aștepta la anulări sau modificări ale orarului zborurilor. În cazul anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor, pasagerii au dreptul la despăgubire din partea operatorului de transport aerian. "În condiții normale, pasagerii afectați de anulări sau întârzieri prelungite ale zborurilor, pot fi despăgubiți pentru discomfortul creat, conform Regulamentului (CE) 261/2004. De această dată, însă, ne confruntăm cu o situație excepționala, în care, conform Articolului 5, alineatul (3) al (CE) 261/2004, operatorul de transport aerian nu este obligat să plătească compensații.", declară un reprezentant oficial al airclaim.com, companie ce se ocupa cu despagubiri intarziere avion.

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 0.6632 secunde