PRUNC DE O LUNĂ, ÎNECAT CU LAPTE, salvat PRIN TELEFON!

2321
PRUNC DE O LUNĂ, ÎNECAT CU LAPTE, salvat PRIN TELEFON! - 14febrsalvaresursababycenter-1581679119.jpg

Articole de la același autor

Timpul și păstrarea calmului sunt esențiale în salvarea unei vieți. O dovedește un caz prezentat, ieri, de reprezentanții Inspectoratului pentru Situații de Urgență "Dobrogea". Un apel la numărul unic de urgență, dat de o mămică, îi alerta pe salvatori că bebelușul ei de numai o lună s-a înecat cu lapte și nu mai respira. În aproximativ două minute, operatorii ISU-SAJ Constanța au reușit să îi ghideze pe părinți cum să procedeze pentru a salva viața pruncului.

În rândurile următoare, redăm dialogul, așa cum a fost făcut public de reprezentanții ISU Dobrogea:

"- 112, ce urgență aveți?

- Veniți repede, nu mai respiră, are buzele vinete!!

Din detaliile din foaia de caz, văd: "copil 1 lună"

- Doamnă, ce s-a întâmplat?! Cu ce s-a înecat copilul? Ce face acum?

- Veniți, veniți, nu mai respiră!!! Veniți, cu lapte s-a înecat!

Un sentiment aiurea te cuprinde, "piele de găină", starea în care ai vrea să te ridici de pe scaun să te duci să ajuți. Într-o fracțiune de secundă realizezi ce se întâmplă și începi să îi explici, pe înțelesul apelantului ce are de făcut:

- Doamnă, puneți mâna sub copil, îl țineți întins pe mâna, pe antebraț, cu fața în jos, paralel cu solul.

- Vă rooog, veniți repede!!!

- Doamnă, un echipaj SMURD a plecat deja spre dumneavoastră, vă rog mult să vă liniștiți să îl putem ajută pe micuț, dacă eu vă țin la telefon nu înseamnă că ambulanța nu a plecat. Faceți ce v-am spus!

Din fundal, o voce de bărbat, mult mai calmă:

- L-am pus!

- Perfect, bateți copilul pe spate, între omoplați, cu mișcare de-a lungul corpului, până spre ceafă. Nu foarte tare!

În fundal, (îți dai seama că telefonul a fost pus pe funcția "difuzor" deoarece îi auzi pe amândoi), se aude cum bărbatul face ce i-am spus. După aproximativ 5-10 secunde aud un plânset de copil.

Vă amintiți de sentimentul descris mai devreme?

Eh, acum este opusul, te încearcă un nod în gât, evident, de fericire, dar te aduni și continui să îi întrebi cum se simte micuțul.

Panică pe mamă, continuă să apese, deși micuțul plângea cât îl țineau plămâni (lucru foarte bun!)

- Veniți, vă rog, veniți, plânge foarte tare!!

- Doamnă, este un lucru foarte bun că plânge, pentru a putea plânge îi trebuie mult aer, lucru care ne dă de înțeles că el este ok la momentul actual. Repet: un echipaj este deja în drum spre dumneavoastră.

Te uiți pe monitorul în care vezi locația echipajului și vezi: "la caz"

- Doamnă, colegii mei au ajuns la dumneavoastră, mai departe se vor ocupă ei de cel mic. Vă mulțumesc că ați colaborat, va doresc multă sănătate!

- Da, au ajuns acum, vă mulțumim foarte mult!

- Mulțumesc și eu, o seară bună!"

"Tot acest dialog a durat undeva la 2-3 minute, timp care pentru familie au însemnat ore, iar pentru operator, secunde! Atunci când apelați 112, spun reprezentanții ISU Constanța, trebuie să înțelegeți că îi puteți ajută foarte mult pe cei pentru care cereți ajutor, atâta timp cât sunteți calmi și răspundeți la întrebări, întrebări care poate vă supără, poate vi se par absurde, dar pe cei din dispecerat îi ajută!", au arătat reprezentanții ISU Dobrogea. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5366 secunde