Statul român recunoaște:

Militarii au fost trimiși la moarte sigură. Camionul avea 37 ani vechime și probleme tehnice. "Militarii sunt prea decenți să se plângă. Sunt expuși zilnic unor riscuri vitale"

104413
7
Militarii au fost trimiși la moarte sigură. Camionul avea 37 ani vechime și probleme tehnice.
Surse apropiate anchetei spun că vehiculul militar DAC 665T, implicat în tragedia din județul Argeș, era construit în 1980, având 37 de ani vechime, iar cauza probabilă pare să fie o defecțiune la frâne.

"Doamna Carmen Dan a spus că, din declarația șoferului, rezultă că nu au mai avut frâne. Eu aștept, ca un om cu pregătire juridică, să se pronunțe procurorii militari. Dacă aceasta este cauza, ne arată în ce stadiu suntem cu dotările, cât de uzate sunt fizic și moral pe care le folosește Armata Română. Există și un program pentru achiziția de camioane. Nu avem posibilitatea de a remedia situația în perioada imediat următoare", a recunoscut chiar ministrul Apărării, Adrian Țuțuianu.

De asemenea, surse din MApN descriu proporțiile dezastrului în ceea ce privește starea tehnică a acestor camioane, astfel de tragedii putându-se repeta oricând. "Nu mai avem de unde lua piese de schimb, s-a canibalizat de mult tot ce se putea, minuni însă nu pot face. Trebuia să se sfârseașcă și metoda asta ordinară extrem de periculoasă, înlocuirea pieselor vechi cu altele la fel de vechi dar încă "în parametri".


De asemenea, ministrul Apărării recunoaște că nu este singurul autovehicul vechi din dotarea Armatei. "Este un camion vechi. Există o procedură de verificare, nu pleacă nimeni în cursă pur și simplu. Dar știți foarte bine că lucrurile astea se întâmplă. Mai există peste 700 ( de camioane - n.red.), cele mai multe de tipul acesta", a declarat ministrul Apărării, vineri, după ce a fost și a văzut care este starea răniților internați la Spitalul Militar.


Și reprezentanții Comisie de Apărare admit că e nevoie de utilaje noi.


"Dotarea învechită a Armatei Române este de notorietate. Militarii noștri sunt prea decenți ca să se plângă cuiva de ea. Își asumă să se descurce cu ceea ce au, fiind considerați la nivelul NATO printre cei mai performanți soldați în raport cu logistica de care beneficiază. Dar trebuie să depășim această etapă în care capacitatea individuală suplinește întârzierea tehnologică. Nu se mai poate. Practic, utilizând instrumente depășite, vechi, militarii sunt expuși zilnic unor riscuri vitale. Ganditi-va că doar în urma cu câteva săptămâni un avion MIG s-a prăbușit lângă Kogălniceanu. Dintr-o problema tehnică. Programul de modernizare a Armatei, susținut de alocarea de 2% din PIB promovată de președintele Iohannis, trebuie sa fie demarat urgent, fără certuri între politicieni. Și trebuie supravegheat atent, pentru că sunt mulți interesați de cele 9 miliarde de euro pe care România le-a prevăzut în acest sens. Vrem sa ne asigurăm că acești bani de transforma in instrumente sigure pentru militari, nu în afaceri bănoase. Nu va mai fi posibil, astfel, ca niste eroi care au supraviețuit frontului din Afganistan sa devină victime ale unor accidente absurde", a declarat, pentru Mediafax, Ovidiu Raețchi, vicepreședintele Comisiei de Apărare din Camera Deputaților.



Comentează știrea

dr akon
2 iulie 2017
vorbe

Vorbe,vorbe si iar vorbe.A cazut un camion si iată ca soferia este mai periculoasă decat aviația.Cade un mig-pilotul se catapulteaza.Cade in prăpastie un camion-3 militari mor.Peste un timp alți militari merg la exerciții pe drumurile Patriei in camioane la fel de vechi sau mai vechi ca cel implicat in accident.Ce intr-o saptamana se pot repara toate gioarsele Armatei?Ia sa vedeti cate vor fi pe dreapta ba ca le-a fiert apa ba ca bate nu stiu ce la motor si altele.Sa nu rîdeți de cei care sunt pe lângă ele sau pe sub cabine rabatate.Ei nu sunt doctori in stiinte militare,nu au "scoli inalte",ei sunt oamenii fara de care Armata nu merge.Ei depun multe eforturi,mai mari decat le cere fisă postului.Pe ei sa-i aplaudat.Eu asa o sa fac.Cat despre sefi...."numai de bine"

valy
2 iulie 2017
coruptia din armata romana

Am fost subofiter artilerie la regim 1392 Medgidia si trecut in rezerva printro nota telefonica deoarece am avut curajul sa spun adevarul despre ce faceau unii ofiteri

Cosmin
3 iulie 2017
Soferie cu masini de lemn

Trebuia sa plec intro aplicatie cu unitatea iar aro pe care lucram daca nu il opream in viteze ca sa i moara motoru nu mai pornea am raportat problema iar ofiteru care raspundea de aplicatie mia zis ca il doare il ...... sa o rezolv pana plecam.

Munca in armata
3 iulie 2017
Munca celor mici aduce grade pe umerii comamdantilor

Armata a devenit un chin pentru cei cu grade mici (indiferent de corpul din care fac parte),deoarece indiferent in ce specialitate lucrezi bataia de jos a sefilor este impamantenita. Daca esti meserias militar trebuie sa faci adevarate maratoane de improvizatii pentru ca masina sa mai execute o misiune ca daca nu sefu se supara si nu se poate. Daca esti sofer tot asa,zici ca nu ai avut probleme,chiar daca asta inseamna sa cumperi din banii tai una alta,pentru ca sa se execute misiunea,ca nu e bine sa il superi pe sefu. Un luptator isi cumpara echipament,face eforturi supraomenesti sa isi mentina tehnica si arma in stare de operativitate,da tot ce poate la exercitiile multinationale,ca na sa dea bine pe sticla si sefi sa aiba cu ce se lauda. Si mai sunt o categorie,asa numitii muncitori de birou,adica aia care omoara paduri intregi pe an prin hartia si tonerul consumat,pentru ca ne place sau nu suntem o armata in care treaba pe hartie merge ca unsa...dar sa stiti ca nimic nu se intampla daca nu sunt facute hartiile,iar atunci cand stai ore intregi pana reusesti sa faci hartia pe placul sefului,cand asta inseamna sa iti arunci mancarea cu zilele,sa vi la lucru la 6 si sa pleci cine stie cand,cand santinela te inchide in cladirea in care ai biroul pentru ca nu mai credea ca este cineva,cand asta inseamna sa vi sambata,duminica,din concediu sau recuperari,cand stai pe telefoanele tale mobile (personale) ore intregi indiferent ca este ora 2 AM sau PM ca sa incerci sa ajuti militari sa isi duca la indeplinire misiunea,cand stai ore fara numar la lucru,iar sotia te tot asteapta cu mancarea reincalzita de nnn ori,iar cand intru-un tarziu ajungi acasa iti dai seama ca a adormit,iar a doua zi seful nu mai vrea documentul ca na...nu cica este prea tarziu si nu il mai intereseaza,te intrebi de ce sefii batjocoresc subordonatii si cat vor mai putea indura acestia din urma.

viorel badea
3 iulie 2017
Dac 665T

Am mers si eu cu un astfel de camion,la slobozia IL la UM 01448 care s-a desfintat in 2016 dar la cat sunt de vechi mai erau si proaste la frane modelul 80' cu frane pe puntea 1 fatza au frane pe lichid niciodata nu au functionat la cat am incercat sa le repar doar puntea 2 si 3 care era pe aer dar si alea ramaneau blocate franele si ne ordona comandantul sa le anulez sa nu mearga infranate ce mai k la puscarie frane aveam doar pe puntea 2 roata stanga iar pe puntea 3 dreapta spate ,dupa ce k salariile erau cum erau mici mai eram si umiliti de comandantul unitati care era Marcel Mergeanu ca suntem niste fomisti un nenorocit de moldovean cu grade de colonel care a ramas cu comunismul in cap de pe vremea lu' ceasca si agaricii lui de subalterni toti erau din braila

Gavrilă Marcel
4 iulie 2017
Camioanele Armatei

Da, tot ceea ce au afirmat acești oameni, de la starea tehnicii auto si pana la comportamentul șefilor este foarte adevărat !

Ionel Iulian Adăscăliței
6 iulie 2017
Tehnica militară este la pământ pentru moment

Să nu credeți că Detașamentele de Pompieri din România respectiv Inspeectoratele Situații de Urgență,duc lipsă de astfel de hârburi cu care se deplasează la intervenții! Cu toate că sunt foarte vechi li se face I.T.P -ul cu mari defecțiuni tehnice la sistemul de direcție cât și la sistemul de frânare iar conducătorii auto trebuie să fie foarte prudenți atunci când se deplasează la intervenții!Pentru domnii comandanți totul este O.k! Asta este România!

Pagina a fost generata in 0.4918 secunde