În primele patru luni ale anului 2019

Traficul de mărfuri pe canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari a crescut cu 38%

364
Traficul de mărfuri pe canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari a crescut cu 38% - traficulpecanale-1558123526.jpg

Articole de la același autor

În anul 2019, fluxurile de mărfuri au crescut constant pe canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari. Transportul pe apele interioare se dovedește a fi mai atractiv decât cel rutier și feroviar, tariful pe tona de marfă transportată fiind mai mic. Grație ploilor abundente de pe continent, transportatorii au beneficiat de condiții bune de navigație pe Dunăre, de la începutul anului și până acum, și dacă ar fi fost și mai multă marfă de transportat, nimeni nu s-ar fi supărat. 


"În primele patru luni ale acestui an, traficul pe canalele navigabile a fost de 10,096 milioane de tone capacitate, cu 26% mai mare față de aceeași perioadă din 2018. Au fost transportate 5,247 milioane de tone de mărfuri, cu 38% mai mult decât în aceeași perioadă din 2018", a declarat, pentru cotidianul "Cuget Liber", Lucian Bucuroiu - director exploatare în cadrul Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile. 
În structura mărfurilor, minereurile și produsele de carieră ocupă primul loc, cu o pondere de 40%. În ianuarie 2018, ele reprezentau 54,31% din totalul mărfurilor derulate. Pe locul al doilea se situează cerealele, cu o pondere de 33%. Celelalte grupe de mărfuri au următoarele ponderi: produse energetice (cărbuni, petrol și gaze lichefiate) - 14%, produse chimice - 7%, metal și produse din metal - 3%, produse nemetalice (sticlă și altele) – 2%, produse alimentare - 1%.
În primele patru luni ale anului s-a produs o creștere spectaculoasă a ponderii traficului de mărfuri derulat în contul altor țări. Dacă în ianuarie 2018, acesta era de numai 39% din total, în perioada ianuarie – aprilie 2019 a sărit la 59%. Această dinamică reflectă rolul tot mai mare pe care Dunărea și canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari îl joacă în transportul naval european. 
În primele patru luni ale acestui an, din totalul de 5,247 milioane de tone de mărfuri, în contul României au fost transportate 41%, pentru Serbia - 31%, Ungaria - 10%, Bulgaria - 11%, Austria 3, Slovacia, Croația,  Germania și Republica Moldova – câte 1%.
În intervalul ianuarie – martie 2019, canalele Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă - Năvodari au fost tranzitate de 6.939 unități navale, din care: 4.824 barje, 876 șlepuri, 17 nave fluvio-maritime și 1.214 remorchere împingătoare, 7 pasagere și un yacht. 
Armatorii români domină transportul pe apele interioare. Dintre ei, cel mai important este Compania de Navigație Fluvială Română Navrom, care deține o flotă de 390 de nave, din care: 33 de împingătoare, 254 de barje de diferite tipuri, 93 de șlepuri și 10 ceamuri.


Previziuni sumbre
Previziunile pentru a doua parte a anul 2019 sunt umbrite de pierderile înregistrate în agricultura României, Serbiei și Ungariei. Seceta din primele patru luni ale anului, temperaturile scăzute și grindina au afectat culturile de grâu, orz, orzoaică, rapiță, porumb și floarea soarelui în proporții de 30% până la 50% și chiar 70% în unele zone. Iar de la alte grupe de mărfuri, nu se așteaptă creșteri semnificative până la sfârșitul anului. 


Cât privește transportul mărfurilor containerizate pe Dunăre și canalele navigabile Dunăre - Marea Neagră și Poarta Albă – Năvodari, acesta ține de domeniul visului, câtă vreme nu există nave fluviale specializate în transportul containerelor.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3721 secunde