Maiștrii militari de marină, la ceas aniversarMaiștrii militari de marină, la ceas aniversar

Școala Militară de Maiștri Militari a Forțelor Navale „Amiral ION MURGESCU” va sărbători duminică, 8 octombrie, 120 de ani de la înființare. Cu această ocazie, a fost organizată vineri, 6 octombrie, la sediul instituției, o festivitate la ...

Campania "Cuget Liber": "O zi de aventură pentru copiii necăjiți"Campania "Cuget Liber": "O zi de aventură pentru copiii necăjiți"

Cu siguranță cunoașteți fericirea sufletească după ce ați făcut o mare bucurie copiilor dumneavoastră. Vă spun, totuși, că poate exista o bucurie și mai mare în momentul în care poți aduce fericirea pe chipurile unor copii cu care soarta nu a fost prea prietenoasă. Este ...

Maidanezii fac legea la Constanța! Adăpostul e ferecat, iar străzile - pline de câiniMaidanezii fac legea la Constanța! Adăpostul e ferecat, iar străzile - pline de câini

În timp ce pe străzile Constanței câinii umblă nestingheriți și se înmulțesc văzând cu ochii, adăpostul de la Ovidiu pare mai mult părăsit. Câțiva câini stau aruncați în cuști, într-o mizerie de nedescris. Porțile adăpostului sunt ferecate și nimeni nu are acces dacă nu este pe ...

Fantomele trecutului! Sforile afacerii maxi-taxi, la ConstanțaFantomele trecutului! Sforile afacerii maxi-taxi, la Constanța

Microbuze umplute până la refuz, călătorii fără bilet și subînchirierile avizelor de transport reprezintă doar câteva nereguli ale transportului de pasageri și nu mai sunt de mult timp o noutate la Constanța. Din contră, în mod nefericit, neregulile au ajuns să ...

Peste 100 de constănțeni internați în spital în doar 24 de orePeste 100 de constănțeni internați în spital în doar 24 de ore

Alți 260 adulți și 65 copii au avut nevoie de îngrijiri medicale în ultimele 24 de ore la Spitalul Clinic Județean de Urgență (SCJU) Constanța. La sfârșitul zilei, au fost internate 107 persoane, din care 84 adulți și 23 copii.Cei mai mulți pacienți s-au ...

De veghe la frontieră! Cine dă cele  mai mari bătăi de cap Gărzii de CoastăDe veghe la frontieră! Cine dă cele mai mari bătăi de cap Gărzii de Coastă

Comisarul-șef de poliție Ionel Trușan, directorul Gărzii de Coastă, a prezentat un rezumat al activității instituției pe care o conduce, pe parcursul anului 2016. Peste două milioane de cetățeni ai Uniunii Europene au tranzitat prin punctele de trecere ale frontierei, însă ...

Bani aruncați pe fereastră. Legume și fructe mucegăite, pe rafturile supermarketurilorBani aruncați pe fereastră. Legume și fructe mucegăite, pe rafturile supermarketurilor

Supermarketurile colcăie de nereguli, spun inspectorii ANPC, care acuză reprezentanții acestora că nu respectă legislația în vigoare și că efectiv îi intoxică pe consumatori cu fructe și legume mucegăite. Astfel, banii consumatorilor sunt investiți în niște produse necalitative ...

Galerie foto / ACCIDENT RUTIER LA CONSTANȚA, pe bulevardul LăpușneanuGalerie foto / ACCIDENT RUTIER LA CONSTANȚA, pe bulevardul Lăpușneanu

Un accident rutier s-a petrecut în urmă cu doar câteva minute, pe bulevardul Alexandru Lăpușneanu din Constanța. Din primele informații, două mașini, un Volkswagen Jetta și un Matiz, au intrat în coliziune.

Stirile zilei de Sâmbătă, 21 Octombrie 2017 - Cuget Liber Online

Mai multe ştiri online:

Porturile românești sunt un exemplu în regiunea Mării Negre

Ştire online publicată Joi, 12 Octombrie 2017. Autor: Ion TIȚA-CĂLIN
Porturile maritime și fluvio-maritime românești nu sunt permisive pentru navele sub standard. O demonstrează numărul mare de nave reținute de serviciul de Port State Control din cadrul Autorității Navale Române, pentru deficiențe care pun în pericol siguranța navigației. De la începutul anului 2017 și până pe data de 9 octombrie au fost reținute și obligate să-și remedieze deficiențele 49 de nave, din care 40 de nave în portul Constanța, 4 nave în portul Midia, 4 nave în portul Tulcea și o navă în portul Brăila.

v v v

Cargoul de mărfuri generale „LTW Express”, sub pavilion Panama, a intrat în portul Constanța, pe data de 5 octombrie 2017, pentru a descărca 2.422 tone de țevi, în terminalul Umex. La sosire a fost verificat de inspectorii de Port State Control, care au găsit… 23 de deficiențe. În afara celor tehnice, care privesc siguranța navigației, lipsesc o serie de certificate maritime prevăzute de Convenția internațională MLC 2006, precum și certificatele de competență ale unor membri ai echipajului.

Nava are lungimea de 98 metri, lățimea de 17 metri, capacitatea de 4.706 tdw și a fost construită în 1991.

„Este a patra navă reținută de Autoritatea Navală Română, începând cu data de 1 ianuarie 2017, pentru nerespectarea prevederilor MLC 2006. Este un semnal puternic pe care ANR îl dă, alături de noi, armatorilor: navele care intră în porturile românești trebuie să respecte Convenția internațională privind munca și viața pe mare. Sperăm, ca de acum încolo, să avem cât mai puține astfel de cazuri”, a declarat, pentru cotidianul „Cuget Liber”, Adrian Mihălcioiu, șeful inspectoratului ITF România și președinte al Sindicatului Liber al Navigatorilor.

Intransigența ANR și a autorităților din celelalte porturi din regiunea Mării Negre va avea efecte asupra vieții tuturor navigatorilor din zonă, va duce la creșterea salariilor echipajelor cel puțin până la nivelul stabilit de Organizația Internațională a Muncii, afirmă Mihălcioiu. „În prezent, în flota Mării Negre, cele mai multe salarii sunt sub standardul OIM. Din această cauză, România nu are navigatori în zonă. Marinarii români nu concep să muncească cu salarii de 400 - 600 de dolari pe lună”, a afirmat liderul de sindicat.

Referindu-se la cazul navei „Geo Star”, aflat în curs de finalizare, Mihălcioiu a lăudat profesionismul inspectorilor de Port State Control, care au reținut nava pentru deficiențe grave și nerespectarea Convenției MLC 2006. În urma intervenției SLN, echipajul a primit, de la firma de asigurare din Rusia, salariile pe patru luni, iar o parte dintre navigatori au fost repatriați.

Mai mult, la solicitarea SLN, făcută în numele echipajului, instanța de judecată din Constanța a decis vânzarea navei, urmând ca licitația să fie programată în perioada următoare. Din suma obținută, echipajul va primi diferența de salarii.

„Am informat Organizația Maritimă Internațională, Organizația Internațională a Muncii și Federația Internațională a Transportatorilor despre rezolvarea fericită a cazului „Geo Star”. Am primit răspunsuri încurajatoare. România este un exemplu în regiunea Mării Negre în ceea ce privește apărarea drepturilor navigatorilor care vin în porturile sale. Avem foarte multe cazuri rezolvate. Anual, recuperăm peste un milion de dolari pentru echipajele care ajung în portul Constanța. În timpul crizei economice am recuperat chiar și trei - patru milioane de dolari pe an.

În urma întâlnirii de pe 7 septembrie, din Georgia, la care au participat inspectorii ITF și reprezentanții sindicatelor navigatorilor din regiune, am reluat campania împotriva navelor sub standard de la Marea Neagră. În cadrul ei, vom organiza dialogul partenerilor sociali cu autoritățile țărilor riverane, pentru ca împreună să acționăm astfel încât Marea Neagră să nu mai fie o mare a rușinii”, a declarat liderul sindical. 

Articole de la acelaşi autor

Părerea ta contează !
1
eugen
12 octombrie
Port State Control,

Port State Control, intransigent goleste incet incet porturile ROMANESTI sintem atit de prostii incit facem jocurile altora,asa am distrus flota in avantajul altora acum urmeaza porturile ,sintem atit de prostii si slugarnicii incit se c..ca totii in capul nostru

Top ştiri din ultimele 7 zile

ziare & stiri Revista presei
Pagina a fost generata in 0.4456 secunde