Guvernul vrea să construiască autostrăzi pe banii privaților

326

Articole de la același autor

Au trecut un an și cinci luni de la preluarea puterii de către coaliția PSD - ALDE, perioadă în care nu a fost inaugurat măcar un kilometru de autostradă sau de cale ferată modernizată. Aproape că ne luasem gândul de la investițiile în infrastructura de transport promise de guvernanți…


Pe data de 22 mai 2018, vicepremierul Viorel Ștefan a anunțat "prima listă cu proiectele strategice care vor fi demarate în scurt timp pe noua legislație a parteneriatului public privat". El a afirmat că: "Guvernul are această ambiție de a recupera întârzierile de decenii privind investițiile în infrastructură și a pregătit un plan operativ care să comprime toate termenele de execuție". 


În esență, Executivul își propune să realizeze proiectele prin parteneriat public-privat, astfel încât bugetul statului să fie grevat cât mai puțin de costurile investițiilor. 


Lista de proiecte cuprinde: 


• autostrada Târgu Neamț - Iași - Ungheni, în lungime de 100 km, care include și un pod peste Prut, astfel încât autostrada să se descarce în rețeaua rutieră a Republicii Moldova; 


• autostrada Ploiești - Brașov. "Nu avem nicio îndoială că potențialii parteneri privați vor fi foarte interesați să investească alături de stat în această autostradă, care va fi probabil una dintre cele mai circulate din România, având în vedere potențialul turistic al zonei pe care o străbate și proximitatea față de Capitală" - a spus Viorel Ștefan. "De asemenea, va lega trei mari centre economice, respectiv București, Ploiești și Brașov, ceea ce va reprezenta și un interes deosebit pentru transportul de mărfuri. 
Este în mod cert o investiție sigură, cu un termen foarte rezonabil de recuperare a banilor de investiții, iar din aceste motive suntem convinși că va fi un interes ridicat pentru potențialii parteneri privați";


• Autostrada Sudului, în lungime de
550 km, un proiect important pentru foarte mulți investitori din Craiova și zonele limitrofe, care va contribui la creșterea potențialului turistic în Defileul Dunării, va asigura accesul facil în stațiunile balneare din sud-vestul țării și, totodată va asigura legătura cu Serbia, Bulgaria și cu coridorul IV paneuropean, la Lugoj.


Cele trei autostrăzi ar urma să fie construite într-o perioadă de cinci ani.


Tot pe 22 mai, a fost acordată autorizația de construire în cadrul proiectului "Reabilitarea liniei de cale ferată Simeria - Curtici - Frontieră, parte componentă a coridorului IV paneuropean, tronson km 614+000 - km 470+022 (Simeria)". 
În cadrul lui vor fi reabilitate infrastructura liniilor curente și directe din stații, a macazelor și a altor linii din stații, instalațiile feroviare. Durata de realizare a investiției este de trei ani de la data începerii efective a lucrărilor. Acestea au fost împărțite în patru contracte și vor fi realizate de: asocierea Astaldi SpA Italia - FCC Construccion SA Spania, asocierea Aktor - Alstom - Arcada și asocierea FCC Construccion SA Spania - Astaldi SpA Italia - Convensa Spania.


Proiectul este finanțat din fonduri europene prin programul POIM și are valoarea de 2.917.026.351,819 lei, fără TVA.


Orașul și portul Constanța sunt direct interesate ca aceste proiecte să nu rămână doar pe hârtie. În prezent, din cauza lipsei autostrăzilor și a rețelei feroviare dezastruoase, portul Constanța pierde importante fluxuri de mărfuri.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.6311 secunde