Avalanșă de investiții în portul Constanța

788
Avalanșă de investiții în portul Constanța - avalansadeinvestitiinicolaedanti-1531318954.jpg

Articole de la același autor

În primele șase luni ale anului 2018, porturile Constanța, Midia și Mangalia au derulat împreună 26.989,126 tone de mărfuri, în creștere cu 8,78% față de aceeași perioadă a anului precedent. 


"Fluxul de mărfuri care a trecut prin portul Constanța a crescut cu 7,9%. Încercăm să menținem acest ritm, pentru a depăși recordul de mărfuri din 1988. Ținta noastră este să ajungem la un trafic de 63 de milioane de tone, în 2018, în portul Constanța. Suntem optimiști în realizarea acestui obiectiv", a declarat Nicolae Dan Tivilichi - directorul general al Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime, în cadrul conferinței de presă de ieri.


Îmbunătățirea climatului de afaceri din port, ca urmare a bunei colaborări dintre Administrația portuară și operatori, începe să dea rezultate, a menționat Tivilichi. O serie de investiții private au fost finalizate, iar altele au fost începute. Pe viitor, va fi stopată construcția altor silozuri de cereale, până când cele existente vor fi utilizate la capacitate maximă, a anunțat șeful Administrației portuare. 


La rândul ei, CNAPMC are un apetit investițional nemaiîntâlnit de foarte mulți ani, după cum a reieșit din prezentarea făcută de șeful acesteia. 


Pe proiecte europene, a fost semnat contractul de finanțare pentru construcția danei specializate, de mare adâncime (dana 80), în valoare de 25.778.122 lei (fără TVA). 


A fost aprobată și finanțarea lucrărilor de dragaj de investiții. Valoarea proiectului se ridică la 227.833.300 lei (48.982.700 euro). În cadrul proiectului, vor fi executate lucrări de dragaj în 17 zone. Adâncimile vor crește de la 7 metri la 9 metri, pe șenalul de acces și în bazinul portului de lucru, pe o suprafață de 371.286,70 metri pătrați. Totodată vor fi extinse și consolidate cheurile existente. 


În ceea ce privește dragajul de întreținere, contractul acestuia se va întinde, de-acum înainte, pe o perioadă de doi ani. Dragajul se va executa în fiecare an. În 2018, va fi executat și în portul Mangalia dragajul de întreținere și, de asemenea, se va interveni la Midia, unde colmatările sunt mai accentuate.


Cu fonduri de la bugetul de stat, Adminis-trația portuară va achiziționa o navă hidrograf (specializată în măsurători hidrografice). Este cea de-a doua navă, după nava tanc, din programul de achiziții. 


În această lună, CNAPMC va depune cererea de finanțare pentru construcția celor două dane din insula artificială, investiția ridicân-du-se la 70 - 75 milioane de euro. 


Tot pe proiecte europene, până la sfârșitul lunii august, vor fi finalizate studiile de fezabilitate și se va depune cererea de finanțare pentru alte trei proiecte importante: trecerea la patru benzi în sectorul de autostradă poarta nr. 7 - sensul giratoriu; trecerea la patru benzi pe sectorul poarta nr. 10 - 10 bis, din portul Agigea; reabilitarea, pentru prima dată după 30 de ani, a instalațiilor electrice din zona veche a portului Constanța.


Din bugetul propriu, CNAPMC va achiziționa două nave noi de depoluare, dotate și cu instalații de stins incendii. Licitația pentru construcția lor ar putea avea loc în luna septembrie. 


În prezent, au fost demarate lucrările de refacere a covorului asfaltic pe podul care face legătura între zona Comvex și sensul giratoriu din zona Socep și au început lucrările pentru construcția unei parcări generoase, la poarta nr. 9, o parte din finanțare urmând să fie suportată de la bugetul statului. Totodată a fost lansată licitația pentru asfaltarea drumului dintre porțile nr. 7 și nr. 9. Se are în vedere reabilitarea, în viitorul apropiat, a drumului și platformei portuare din dreptul silozurilor "Anghel Saligny". 


"Suntem la un pas de a rezolva problema zonei libere din portul Midia. Aceasta va deveni o extindere a zonei libere din portul Constanța", a anunțat șeful CNAPMC.


În urma întâlnirii dintre miniștrii Transporturilor din România și Bulgaria, partea bulgară a demarat lucrările de dragaj pe Dunăre. "Au fost lansate comenzi pentru dragajul a 250.000 de metri cubi de material. Nu e mult, dar e un început. Sperăm să se continue în aceeași direcție. Conferința de la Bruxelles, de la Parlamentul European, a portului Constanța nu a rămas fără urmări. Lumea a înțeles importanța Dunării și faptul că investițiile de care aceasta are nevoie sunt mult mai mici decât cele din sectorul rutier și de pe calea ferată ", a afirmat Tivilichi. 


Pentru a atrage traficul de mărfuri cu nave ro-ro, în urma dragajului de investiții, vor fi alocate două dane specializate. 


Odată cu rezolvarea problemelor legislative privind exploatarea resurselor de hidrocarburi din Marea Neagră, pentru porturile maritime românești se deschid noi perspective. 


O veste bună o reprezintă aprobarea dată de Direcția Generală a Vămilor pentru ca poarta nr. 9 a portului Constanța să primească statutul de punct vamal, pentru mărfurile care vin și ies din port. Până acum, doar poarta nr. 7 deținea acest statut, fiind suprasolicitată.


Directorul general Tivilichi a dat asigurări că, de Ziua Marinei Române, poarta nr. 1 a portului Constanța va fi deschisă circulației. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3482 secunde