200.000 de ovine vor fi exportate din portul Midia
351
Articole de la același autor
Loviți în Oil Terminal? Atentați la securitatea energetică a României!
06 Februarie 2019
Ce le datorează România agențiilor de crewing?
26 Ianuarie 2019
Traficul de animale vii prin portul Midia va crește. România va începe, în luna martie 2019, exportul a 200.000 de ovine către țările din Golful Persic. Tranzacția a fost perfectată în urma vizitelor făcute de premierul Viorica Dăncilă în țările din Golf. În martie urmează să fie livrat primul lot de 70.000 de capete ovine.
De-a lungul anilor, traficul de animale vii din portul Midia a urmat o tendință de creștere, după cum urmează: în anul 2009 – 10.918 tone; 2010 – 29.865 tone; 2011 - 22.457 tone; 2012 - 49.245 tone; 2013 - 64.993 tone; 2014 - 58.690 tone; 2015 - 48.515 tone; 2016 - 93.299 tone; 2017 - 97.738 tone; 2018 - 70.934 tone.
Contractul încheiat cu societatea Al Mawashi din Kuweit este ținta unei campanii online, prin care se cere României să renunțe la el. Motivul? Oile sunt supuse unor cruzimi nejustificate când sunt transportate în Orientul Mijlociu, susțin inițiatorii.
Campania este derulată de Animals International, aripa globală a ONG-ului australian Animals Australia.
În 2018, Australia a acționat pentru interzicerea acestui tip de exporturi, determinând societatea Al Mawashi să caute noi furnizori în alte părți ale lumii. ONG-ul australian acuză condiții "barbare" pentru animalele transportate cu vaporul de către importatorul din Golf, susținând că animalele "se coc" din cauza căldurii excesive și supraaglomerării și că 1,5 milioane de oi ar fi murit pe vapoarele companiei.
Trebuie amintit faptul că, la începutul lunii mai 2013, sub presiunea opiniei publice, Asociația Exportatorilor de Animale Vii din Australia a decis să întrerupă livrările către Egipt. Australienii au fost șocați când au văzut imagini cu animale ucise și torturate cu cruzime în câteva abatoare din această țară. Locul liber lăsat pe piață, a fost ocupat de exporturile altor țări mai puțin sensibile la astfel de atrocități. Poate că și acesta este unul dintre motivele care i-au determinat pe exportatorii din România să nu dezvăluie care este destinația animalelor.
De-a lungul anilor, traficul de animale vii din portul Midia a urmat o tendință de creștere, după cum urmează: în anul 2009 – 10.918 tone; 2010 – 29.865 tone; 2011 - 22.457 tone; 2012 - 49.245 tone; 2013 - 64.993 tone; 2014 - 58.690 tone; 2015 - 48.515 tone; 2016 - 93.299 tone; 2017 - 97.738 tone; 2018 - 70.934 tone.
Contractul încheiat cu societatea Al Mawashi din Kuweit este ținta unei campanii online, prin care se cere României să renunțe la el. Motivul? Oile sunt supuse unor cruzimi nejustificate când sunt transportate în Orientul Mijlociu, susțin inițiatorii.
Campania este derulată de Animals International, aripa globală a ONG-ului australian Animals Australia.
În 2018, Australia a acționat pentru interzicerea acestui tip de exporturi, determinând societatea Al Mawashi să caute noi furnizori în alte părți ale lumii. ONG-ul australian acuză condiții "barbare" pentru animalele transportate cu vaporul de către importatorul din Golf, susținând că animalele "se coc" din cauza căldurii excesive și supraaglomerării și că 1,5 milioane de oi ar fi murit pe vapoarele companiei.
Trebuie amintit faptul că, la începutul lunii mai 2013, sub presiunea opiniei publice, Asociația Exportatorilor de Animale Vii din Australia a decis să întrerupă livrările către Egipt. Australienii au fost șocați când au văzut imagini cu animale ucise și torturate cu cruzime în câteva abatoare din această țară. Locul liber lăsat pe piață, a fost ocupat de exporturile altor țări mai puțin sensibile la astfel de atrocități. Poate că și acesta este unul dintre motivele care i-au determinat pe exportatorii din România să nu dezvăluie care este destinația animalelor.
Comentează știrea
Nu există comentarii introduse pentru acest articol!
Articole din aceeași secțiune
Joi, 14 Februarie 2019
Joi, 14 Februarie 2019
Joi, 14 Februarie 2019
Joi, 14 Februarie 2019
Miercuri, 13 Februarie 2019
Miercuri, 13 Februarie 2019
Miercuri, 13 Februarie 2019
Miercuri, 13 Februarie 2019
Miercuri, 13 Februarie 2019
Miercuri, 13 Februarie 2019
Marţi, 12 Februarie 2019
Marţi, 12 Februarie 2019