Copii batjocoriți de alți copii, la școală!

"Uneori, situațiile existente în familie sau anumite traume suferite determină astfel de reacții"

693

Articole de la același autor

Statisticile arată că, la ora actuală, unul din cinci copii umilește în mod repetat un alt copil la școală, iar ceilalți stau nepăsători și se uită, fără să reacționeze în vreun fel. Partea proastă este că fenomenul ia din ce în ce mai multă amploare, atât în mediul online, cât și prin interacțiunile directe în cadrul colectivităților din care fac parte. 


Din păcate, toate experiențele neplăcute din timpul copilăriei lasă urme adânci din punct de vedere psihoemoțional, pentru că un comportament violent reprezintă, practic, o formă de abuz emoțional și fizic, care poate conduce, încet, dar sigur, la traume și repercusiuni ireversibile asupra copilului și a modului în care acesta se adaptează la societate. 


În ultima perioadă, specialiștii din sistemul educațional au luat foarte în serios această problemă, motiv pentru care au organizat, miercuri, și Forumul Național Anti-Bullying, primul eveniment din România dedicat dezbaterilor privind politicile publice pentru combaterea acestui fenomen în rândul elevilor. Evenimentul a reunit reprezentanți ai autorităților și instituțiilor relevante din domeniul educației, precum și experți străini - specialiști în prevenirea și combaterea abuzului de tip bullying. 
Din Constanța, a fost prezentă la București, prof. Anamaria Ciobotaru, directorul Colegiului Național Pedagogic "Constantin Brătescu".  


La eveniment, a participat și ministrul Educației și Cercetării, Monica Cristina Anisie, care a susținut o alocuțiune pe tematica propusă de organizatorii evenimentului. Participanții la forum au lucrat pe trei ateliere: "Bursa de idei anti-bullying", "Evaluarea propunerilor de politici publice anti-bullying" și "Finanțarea politicilor publice anti-bullying din fonduri europene". 


Școala trebuie să intervină cu un plan de măsuri concrete 
"Personal, am participat, alături de reprezentanți ai Ministerului Educației și Cercetării, Ministerului de Interne, Ministerului Sănătății, reprezentanți ai unor importante unități de învățământ preuniversitar și universitar din țară, a unor ONG-uri, la grupul de lucru reunit în vederea evaluării propunerilor de politici publice anti-bullying. În urma propunerilor care se vor face de către participanții la Forumul național, se va produce, sperăm, schimbarea legislației, în sensul adoptării uneia dintre cele trei variante de politici publice anti-bullying propuse. 


De asemenea, în cadrul acestui eveniment, s-a discutat, în primul rând,  despre definirea conceptului, ce este și ce nu este bullying-ul. Potrivit dicționarului, bullying-ul este definit ca fiind un comportament ostil/de excludere și de luare în derâdere a cuiva, de umilire. Din păcate, toate instituțiile de învățământ, și nu numai, se confruntă mai mult sau mai puțin cu această problemă. Trebuie să vedem cauza comportamentului agresiv, pentru că, de cele mai multe ori, situațiile existente în familie, anumite traume suferite determină astfel de reacții. Aici trebuie să intervină școala cu un plan de măsuri concrete", a declarat, pentru "Cuget Liber", prof. Anamaria Ciobotaru. 


Ea a precizat că, în cadrul Colegiului Pedagogic, se face în mod curent consiliere psiho-pedagogică, se organizează întâlniri cu părinții și o serie de activități, care au ca scop reducerea bullying-ului. 


"Noi mergem foarte mult pe prevenție, fapt care a înlăturat în mare parte acest fenomen", a completat directorul. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.2911 secunde