Programe noi pentru clasele primare și gimnaziale. Profesorii, trimiși la cursuri

440
Programe noi pentru clasele primare și gimnaziale. Profesorii, trimiși la cursuri - programenoi-1510153476.jpg
Elevii din clasele primare și cei de la gimnaziu vor avea, începând de anul viitor, programe noi după care vor învăța. În acest sens, Ministerul Educației vrea să îi pregătească și pe învățători și pe profesori pentru a se descurca cu noul curriculum și îi trimite la cursuri. 


Mai exact, în cadrul proiectului "Curriculum relevant, educație deschisă pentru toți" (CRED) se va demara perfecționarea a 55.000 de cadre, din care 15.000 din învățământul primar și 40.000 din învățământul gimnazial, în vederea unei abordări metodologice centrate pe competențe-cheie, în acord cu noul curriculum. În același timp se urmărește formarea profesorilor în contextul adaptării activităților de învățare la nevoile specifice ale fiecărui elev, în special ale celor aflați în risc de abandon școlar.


Vor fi alcătuite 2.750 grupe de profesori în toate județele și în Capitală, care vor beneficia de 330.000 ore de formare la nivel național, implicând aportul a 900 de formatori. Fiecare din participanți va beneficia de o subvenție de 600 de lei și vor fi acordate 150 de premii pentru cadrele didactice autoare de bune practici. De asemenea, vor fi elaborate 18 ghiduri metodologice care acoperă toate disciplinele prevăzute în noile planuri-cadru pentru învățământul primar și gimnazial, respectiv 7.200 de resurse educaționale deschise (RED) pentru toate disciplinele. Acestea vor fi accesibile elevilor și cadrelor didactice atât în centrele de resurse educaționale deschise, cât și pe o platformă on-line de e-learning.


În primele luni ale proiectului va fi facilitată, în rândul decidenților și partenerilor educaționali, abordarea curriculară unitară și coerentă, centrată pe competențe, cu scopul de a asigura oportunități egale pentru elevii aparținând grupurilor dezavantajate, inclusiv pentru cei reintegrați în programe de tip "A doua șansă". Totodată, prin intermediul activităților incluse în CRED, se are în vedere creșterea calității și relevanței educației în școlile aflate în zone cu populație vulnerabilă, ținta fiind reducerea ratei de părăsire timpurii a învățământului prin implementarea de proiecte inovative axate pe dezvoltarea competențelor-cheie, în contexte de învățare curriculare și extracurriculare stimulative și motivaționale, pentru cel puțin 2.500 de elevi.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.0293 secunde