Modificări din anul școlar 2014-2015

704
Modificări din anul școlar 2014-2015 - modificari-1407681079.jpg

Articole recomandate

Metoda interdisciplinară de predare, introdusă în învățământul românesc în anul școlar 2013-2014, la clasa pre-gătitoare și clasa I, va intra și la clasa a II-a, din toamnă, iar examenele naționale vor fi date, din 2019, după modelul testelor PISA, spune ministrul Educației, Remus Pricopie. Potrivit ministrului, elaborarea manualelor pentru toate ciclurile de învă-țământ ar putea dura patru-cinci ani. Tot în contextul schimbărilor din învățământ, Remus Pricopie a subliniat că un prim obiectiv a fost acela de a pune pe picioare un mecanism clar, coerent, transparent, iar mai departe "este treaba specialiștilor".


"Mecanismul în sine se construiește în aproximativ un an, iar derularea lui corespunde ciclurilor de studii. Procesul a început deja. Toamna aceasta vom avea manuale noi, inclusiv în format digital, la clasele I și a II-a. Vom continua cu programe și manuale noi pentru celelalte clase. Spre exemplu, noile programe de istorie, la care se lucrează, vor permite elevilor să înțeleagă mai bine conceptul european de «unitate în diversitate», prin analizarea ideilor și momentelor ce au stat la baza formării identității naționale românești, dar și prin înțelegerea rolului nostru în Europa și în lume. După cum ați văzut, încă din clasa pregătitoare și apoi clasa I și a II-a, disciplina Limba și literatura română se intitulează «Comunicare în limba română», iar Matematica - «Matematică și explorarea mediului», care arată exact modalitatea de predare interdisciplinară. Din anul școlar 2015-2016, vom avea programe și pentru clasele a III-a și a IV-a", a precizat Pricopie.


Ministrul Educației a mai precizat că din anul școlar viitor va fi introdusă programa școlară pentru disciplina opțională "Educație prin șah", anul I și anul al II-lea de studiu. Aceasta intră în curriculum, la decizia școlii, pentru învățământul primar și va putea fi folosită începând cu anul școlar 2014 - 2015. Elevii vor avea astfel ocazia să se familiarizeze cu tabla de șah, cu regulile de joc și să decodifice semnele conven-ționale utilizate într-o partidă. Exercițiile de interpretare, observația, simularea unor situații și calcularea unor variante de joc sunt etape pe care elevii le vor parcurge în cei doi ani de studiu.


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 4.1858 secunde