Criza de lucrători calificați se extinde, ca o molimă, în industria navală mondială. Iată că, după ce șantierele navale din România au fost nevoite să apeleze la importul de lucrători asiatici, le-a venit rândul șantiere ...
Comenzile noi de construcții navale ale șantierelor din China au totalizat 42,04 milioane tone brute compensate (CGT), fiind cu 21,60% mai puține față de anul precedent, când au fost înregistrate 53,62 milioane CGT. Din ...
În ultimele două decenii, industria navală mondială a trecut prin grele încercări. Mai întâi, a lovit-o criza economică din 2009 – 2013. Efectele ei s-au simțit în shipping-ul internațional până în 2017, făcând să sufere ...
Șantierele navale din Coreea de Sud ar trebui să angajeze încă 43.000 de lucrători, în următorii cinci ani, pentru a menține competitivitatea industriei, arată un studiu comandat de Asociația Constructorilor Navali și Of ...
Industria navală românească este în pericol de moarte. Ordonanța de Urgență nr. 119, recent aprobată de Guvernul Ciucă, a dat o grea lovitură șantierelor navale și tuturor marilor companii din industria națională, elimin ...
În luna mai 2022, constructorii de nave sud-coreeni au revenit pe primul loc, devansând China pe piața mondială în mai și câștigând aproape jumătate din totalul comenzilor globale. Companiile coreene au câștigat contract ...
La sfârșitul anului 1989, România avea o flotă maritimă comercială de 301 nave maritime, cu o capacitate de transport de 6.185.000 tdw, și o flotă de pescuit oceanic de circa o sută de nave. Marea majoritate a navelor fu ...
În anul 2020, recesiunea economică generată de pandemia Covid-19 a provocat noi convulsii în flota mondială, cu efect asupra industriei navale. Volumul comenzilor de construcții noi primite de șantierele navale a sc ...
România a trecut printr-un proces de dezindustrializare în anii ’90. Petre Roman, primul premier post-decembrist, a lansat o expresie care a prins rădăcini: „Industria românească e un morman de fier vechi.” Viziunea sa ...
Piața muncii din România este grav bolnavă. Suferințele îi sunt cauzate de fiscalitatea excesivă și discriminatorie, de dezechilibrul salarial uriaș dintre sectorul public și cel privat, dar și de condițiile de pensionar ...
De la începutul anului 2021 și până la data de 15 septembrie, cei trei mari constructori navali sud-coreeni au obținut comenzi în valoare totală de 34,58 miliarde de dolari. Korea Shipbuilding & Offshore Engineering ...
Industria navală din China a intrat într-o perioadă de creștere puternică, în anul 2021. Evoluția se datorează creșterii cererii de nave noi pe piața mondială și, totodată, orientării a tot mai multor companii de transpo ...
Interesele șantierelor navale, ale producătorilor, distribuitorilor de echipamente și materii prime din România sunt reprezentate, pe plan național și internațional, de Asociația Constructorilor Navali din România – ANCO ...
În anii ´50 ai secolului XX, producția navală era concentrată în Europa. Cu o cotă de piață de circa 90%, industria navală de pe bătrânul continent nu avea rival.Începând din anii ´60, Europa a început să simtă, tot mai ...
Potrivit Clarkson Research (o entitate britanică specializată în studiul industriei de transport maritim), în anul 2020, industria navală mondială a primit comenzi pentru 738 de nave, totalizând 19,24 milioane de tone br ...
Volumul de comenzi noi al constructorilor navali coreeni aproape s-a înjumătățit în 2020, comparativ cu anul trecut. Declinul este efectul reducerii accentuate a prețurilor internaționale la petrol și al pandemiei COVID- ...
Industria navală mondială a trecut prin grele încercări în ultimele două decenii. Mai întâi, criza economică din 2009 - 2013, ale cărei efecte s-au prelungit în shipping-ul internațional până în 2017, a afectat grav piaț ...
Ziua Maritimă Mondială este celebrată în fiecare an în ultima săptămână din luna septembrie. Ea constituie un prilej de a atrage atenția asupra siguranței navigației, a mediului marin și, în particular, a activității Org ...
Pandemia Covid-19 a afectat dramatic industria navală. În prima jumătate a anului 2020, la nivel mondial, volumul comenzilor de construcții noi a coborât la un minim istoric. Potrivit Clarkson Research Service, în perioa ...
Într-o scrisoare adresată Guvernului și Parlamentului României, Asociația Constructorilor Navali din România a propus următoarele măsuri de susținere a industriei navale: - reluarea învățământului profesional în cadrul l ...
Timp de 30 de ani, constructorii de nave din România au fost ignorați de partidele politice. Social-democrații și-au adus aminte de navaliști abia acum, de când se află în opoziție. Voturile miilor de lucrători din indus ...
Epidemia de coronavirus strică multe socoteli în construcțiile navale. Cea mai afectată este industria navală a Chinei, care în ultimul deceniu și-a disputat cu Coreea de Sud poziția de lider pe piața mondială. Asociația ...
Volumul lucrărilor de construcții noi din șantierele navale chineze și-a menținut creșterea în perioada ianuarie - august 2019. În schimb, comenzile noi sunt mai puține față de perioada similară din anul precedent. ...
Companiile Fincantieri (Italia) și Naval Group (Franța) au semnat un acord de joint-venture cu o participare de 50:50 la sută. Parteneriatul are drept scop:- împărtășirea celor mai bune practici între cele două comp ...
Criza din economia mondială declanșată la finalul anului 2008 a luat sfârșit în 2013, dar cea din shipping-ul internațional este departe de a se fi încheiat. Victimă a tensiunilor și frământărilor din flotele lumii, ...
Industria construcțiilor navale a înregistrat, în 2017, un volum de comenzi foarte scăzut, de numai 3.158 de nave, cu capacitatea totală de 196,9 milioane tdw. Este prima oară în ultimii 13 ani când volumul comenzilor a ...
Industria navală mondială trece prin cea mai lungă și profundă criză din ultimii 70 de ani. Numeroase șantiere navale din Europa și Asia și-au închis porțile ori și-au redus dramatic capacitățile de producție. Liderii co ...
Industriei navale românești i-au trebuit șapte ani să revină la nivelul veniturilor realizate în 2008, ultimul an de creștere dinaintea recentei crize economice. Datele de bilanț financiar publicate de Ministerul de Fina ...
După Expoziția Europort România, care a avut loc în prima decadă a lunii mai, Constanța găzduiește cel mai mare eveniment internațional din domeniul portuar și al transporturilor navale.Ieri, la Pavilionul Expo-zițional ...
Criza din shipping-ul internațional generată de recesiunea economică și de involuția prețurilor petroliere a făcut să crească excedentul de capacități de transport în raport cu volumul de mărfuri și de servicii. Asociați ...