Transportul maritim este responsabil pentru derularea a 90% din volumul de mărfuri al comerțului mondial, de el depinzând dezvoltarea economiilor naționale și prosperitatea globală. Potrivit unui raport al Camerei Intern ...
La sfârșitul anului 1989, România avea o flotă maritimă comercială de 301 nave maritime, cu o capacitate de transport de 6.185.000 tdw, și o flotă de pescuit oceanic de circa o sută de nave. Marea majoritate a navelor fu ...
Veștile de pe frontul celor ce luptă pentru reînființarea flotei maritime comerciale sub pavilion românesc sunt încurajatoare. În urma interpelării din data de 23 septembrie 2019, formulată de la tribuna Parlamentului, s ...
Campania dusă de cotidianul "Cuget Liber" pentru reînființarea flotei maritime comerciale sub pavilion românesc a început să câștige susținători în Parlamentul României. După ce a citit articolul "Reînființarea flotei ma ...
De două decenii așteptăm "un comunicat important pentru țară", care să sune astfel: "Dragi români, stimați marinari, astăzi lansăm programul de reconstrucție a flotei naționale! România va reveni în rândul națiunilor ce ...
Recunosc, sunt un nostalgic incorigibil! Nu pot scăpa de dorul mistuitor de flota noastră maritimă. Cred că necazul mi se trage de la tinerețea petrecută în Șantierul Naval Constanța, unde, în calitate de sociolog, ...
Spre sfârșitul anilor ´90, pe măsură ce criza flotei naționale se adâncea, România maritimă și-a schimbat treptat statutul, devenind rezervor de forță de muncă pentru flotele lumii. În acele vremuri, oferta de competențe ...
România este unica țară din lume care și-a distrus cu mâna ei, pe timp de pace, flota maritimă comercială și cea de pescuit oceanic. Dar, în ciuda faptului că de un deceniu și jumătate, pe mările și oceanele lumii, nicio ...
În urmă cu mai bine de 20 de ani, viața pe multe din navele românești era un coșmar pentru echipaje. În cele ce urmează, vă prezentăm câteva din articolele publicate în ziarul nostru, la acea vreme. După aproape opt ani ...
r De la 1 ianuarie 2015, navele care intră în porturile UE trebuie să raporteze datele de eficiență energeticăCel de-al doilea deceniu al acestui mileniu a adus schimbări majore în domeniul navigației maritime. Două forț ...
---- Publicitate ----
Cele mai accesate ştiri
Cuget Liber (https://cugetliber.ro/) folosește cookies pentru a imbunătăți experiența utilizatoriilor noștri. Află mai multe sau Sunt de acord