Vizită discretă de la Transporturi. Probleme tehnice la noul pod de la Agigea?

2592
3

Articole de la același autor

Construit pentru a decongestiona traficul și pentru a facilita accesul mașinilor mari în portul Constanța, noul pod de la Agigea este încă nefuncțional. Au trecut deja aproape șase luni de zile de când s-au făcut primele probe de rezistență și nu se știe încă o dată la care va fi dat oficial în folosință.

În cursul zilei de ieri, podul a fost vizitat de secretarul de stat din cadrul Ministerului Transporturilor, Iulian Matache, însoțit de conducerea Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime SA Constanța și de reprezentanți ai constructorilor. Vizita a fost extrem de discretă, departe de urechile jurnaliștilor care au fost ținuți la distanță pe motiv că secretarul de stat nu dorește prezența presei.

"Este o discuție tehnică. Podul este încă în lucru, este șantier. Stadiul este cel pe care îl știți. Toate informațiile le obțineți pe cale oficială", ne-a spus, politicos, dar ferm, directorul general al CN APM SA, Valeriu Nicolae Ionescu, invitându-ne să părăsim zona.

La prima vedere, podul pare finalizat, deși lipseau unele rosturi de îmbinare între porțiunile metalice. Există zvonuri care spun că vizita ministerială ar avea legătură cu probleme la structura podului, cum că unul din picioare ar avea un defect. Directorul Ionescu a refuzat să comenteze aceste zvonuri. De asemenea, sunt persoane oficiale care spun că mai multe porțiuni metalice s-ar fi deplasat la cutremurul de mică intensitate din 22 noiembrie, anul trecut.

"Pe data de 9 aprilie 2015, au fost încheiate probele la obiectivul de investiții «Pod rutier la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră». În prezent, se așteaptă interpretarea tuturor rezultatelor probelor din partea consultantului proiectului. După această etapă se va face recepția proiectului", ne-a răspuns, ulterior, Biroul de Comunicare al APM Constanța.

Se vor coordona cu lucrările de la vechiul pod

Reprezentanții nu au dat o dată probabilă la care va fi dat în folosință noul pod.

"CN APM SA Constanța derulează toate procedurile necesare ca podul rutier situat la km 0+540 al Canalului Dunăre - Marea Neagră să fie pregătit pentru deschiderea circulației până la data la care podul de la Agigea va fi închis pentru reparații. În prezent, realizarea investiției își urmează cursul firesc, fără omisiuni, ținându-se cont de toate aspectele legate de siguranță în exploatare", se mai precizează în răspunsului Biroului de Co-municare.

Potrivit reprezentanților CNADNR, vechiul pod de la Agigea, aflat în reabilitare, va rămâne deschis traficului, fără restricții de tonaj, până la data de 30 iunie. Ulterior, este posibil să fie supus mai multor teste de rezistență și să se reia lucrările de punere în siguranță. 

Comentează știrea

Pavel
13 mai 2015
Podu'

Poate podul nu este facut dupa Feng Shui. Poate trebuie montate plase de otel sub pod ca in caz ca se farama podul , sa cada masinile in plase...Or fi furat deja tiganii componente metalice ? Faceti ba,poduri de plastic si le lipiti cu Supergluie cand se paradesc,si oricum tin tot atat cat astea clasice,sau chemati nemti sa ne faca poduri,mai ieftin si mai bun ! Ce-o fi,dar daca totusi e surpriza si faca astia un pod pe care intri cu masina jegoasa si la iesire o vezi curata,totul moca ?

Marina
13 mai 2015
Oameni de succes !

Oamenii de succes au o atitudine de încredere, de așteptări optimiste. Ei se așteaptă sa aibă succes, ei se așteaptă să placă celorlalți. Asta scrie celebrul Brian Tracy în cartea "Succesul în viață". Căutăm urgent colaboratori part-time care vor să câștige bani în timpul liber, într-un proiect unic la nivel mondial. Oferim contract de comision. Pentru mai multe detalii, trimiteți mesajul PROIECT la adresa de email: [email protected]

Nedumerit
18 mai 2015
Podul de piatra

De ce atâta secret ? Este cumva o construcție privată ? Nu va este Rusine, incompetentilor, sa nu dați informații presei dat fiind ca este construit din banii noștri?vreti sa musamalizati prostiile ce le-ați făcut? Cred ca ar fi cazul ca organele in drept sa se autosesizeze si sa verifice cine si-a bătut joc de banii noștrii.

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.324 secunde