Controale la sânge în cârciumile de pe litoral

"Nu vrem să speriem turistul și nici să îl trimitem în Bulgaria sau Grecia!"

3456
2

Articole de la același autor

De câteva săptămâni, asistăm la o adevărată paradă a imaginilor scârboase din bucătăriile de pe litoral. Sunt realități care mult timp au fost bine ascunse de ochii consumatorilor, dar care nu mai pot fi tolerate și trebuie să dispară. Semnalul a fost dat de Protecția Consumatorilor, care a aplicat deja cea mai mare amendă văzută vreodată și a dispus închiderea pe șase luni a unei unități, iar controalele vor continua pe tot parcursul sezonului estival. 


"Mesajul pe care vrem să îl transmitem este să nu speriem turistul care vine pe litoral, ci să-i oferim încredere că există operatori economici care au făcut investiții, care se comportă corect și au servicii bune. Sigur că peste tot sunt și uscăciuni, dar asta nu înseamnă că trebuie să trimitem turiștii în Bulgaria sau Grecia. În momentul acesta, bunurile și serviciile pe litoralul românesc sunt în mare parte conforme", a declarat, ieri, la Constanța, Paul Anghel, directorul general al Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor. 


Trei puncte pentru sesizări, în stațiuni 


Potrivit acestuia, "după 28 de ani, nu este suficient să văruiești un hotel în fiecare vară, ci trebuie să schimbe pernele, cearceafurile, să investească puțin ca să se alinieze standardelor europene". Același lucru este valabil și pentru unitățile de alimentație publică, unde pentru servicii de calitate este nevoie de investiții. 


La rândul său, comisarul șef al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța, Horia Constantinescu, a anunțat că vor fi continuate controalele severe în bucătării și restaurante, astfel încât lucrurile să se îndrepte. 


"Agenții economici trebuie să știe că lucrurile continuă pe o pantă de intransigență. Dacă până acum au reușit să păcălească sistemul, trebuie să înțeleagă că nu se mai poate așa", a precizat Horia Constantinescu. 


De altfel, începând de sâmbătă, 1 iulie, se vor deschide punctele Comandamentului Litoral din stațiuni, unde vor fi permanent trei, patru comisari care vor prelua sesizări. Aceste puncte se află în Mamaia - Hotel Venus (telefon 0241/831.933), în Costinești, la Hotel Royal (0241/734.910) și în Cap Aurora, la Hotel California (telefon 0241/731.900). 


"NU mergeți cu mâncare pe plajă!" 


"Până în acest moment, au fost înregistrate șase sesizări referitoare la unități de alimentație publică, șapte reclamații referitoare la serviciile de cazare și două reclamații despre zonele de agrement. Turiștii au reclamat tarife prea mari la cazare, condiții de cazare necorespunzătoare, taxa de rezervare, necomunicată înainte, rezervare neclară și rezervare anulată. Cât despre agrement, am avut o sesizare cu privire la informarea necorespunzătoare la acea banană uriașă care se plimbă pe apă și, bineînțeles, o sesizare despre nerespectarea zonei pentru cearceafuri pe plajă", a explicat directorul general al ANPC. 


Acesta atrage atenția turiștilor ca, pentru a evita neplăceri, să nu cumpere produse de la vânzătorii ambulanți de pe plaje și să nu ia cu ei pe nisip alimente care se pot altera. 


"Există persoane care pleacă cu mâncare pe plajă, luată de la all-inclusive, o țin la 50 de grade, în soare, și evident că se alterează, apoi se îmbolnăvesc și spun că au mâncat la all-inclusive. Sfatul nostru este să nu ia mâncare pe plajă, poate doar fructe, produse uscate, în niciun caz alimente care se pot altera", recomandă Paul Anghel.


Comentează știrea

OBLIO
29 iunie 2017
nu se mai dau

spagi! unde trebuie...

Dragnea
29 iunie 2017
La pușcărie cu penalii din turism

Acum trebuie să vă luați și de penalii care închiriază sezlonguri și nu se îngrijesc de plajă să o curețe și nu respectă distanța dintre apă și sezlonguri ca și cei cu cearceaf să poată sta pe plajă fără să fie deranjați de patronii penali.

Pagina a fost generata in 2.2983 secunde