Măsuri drastice în Turism. Cum se sifonau sute de mii de euro pe deconturi fictive

791
Măsuri drastice în Turism. Cum se sifonau sute de mii de euro pe deconturi fictive - fotofondreprezentanteturism-1493827785.jpg

Articole de la același autor

În timp ce Ministerul Turismului nu a avut ani la rând bani pentru promovarea României în străinătate, reprezentanțele sale de peste hotare înghițeau sute de mii de euro, prin cheltuieli nejustificate și chirii umflate. În urma unei analize interne, dar și a unui raport al Curții de Conturi, Ministrul Turismului a anunțat că vrea să desființeze birourile externe și să-i cheme în țară pe angajații acestora.


"Instituția de control a constatat o serie de nereguli grave în privința modului de funcționare a birourilor de promovare externă și a cheltuirii banilor publici, care confirmă rezultatul analizei interne făcută de conducerea Ministerului Turismului. Astfel, s-a constatat că birourile de promovare externă ale Ministerului Turismului au funcționat pe bugete create artificial, după bunul plac al reprezentanților din cadrul acestor birouri de promovare, fără a exista un control minimal asupra justeței sumelor avansate drept cheltuieli. Contrar tuturor normelor în vigoare aplicabile misiunilor externe, la nivelul reprezentanțelor externe ale Ministerului Turismului nu a existat un plafon maxim al cheltuielilor pentru chirie, ci a fost doar o condiție referitoare la suprafața admisă, care, conform raportului Curții de Conturi, nici aceasta nu a fost respectată de unii angajați ai acestor birouri", explică ministrul Turismului, Mircea Titus Dobre.


Potrivit acestuia, s-au constatat, de asemenea, discrepanțe majore la chiriile pentru birouri și locuințele angajaților între reprezentanțe din țări comparabile ca nivel de trai, acestea variind între 1.347 euro și 5.357 euro pe lună. "Astfel, s-a ajuns la situația ca peste 70 la sută din totalul bugetului alocat birourilor externe să reprezinte cheltuieli cu chiriile. Unele reprezentanțe nu au prezentat, la solicitarea conducerii instituției, contractele de închiriere a spațiilor sau anexele la acestea pentru prelungirea duratei lor. De asemenea, parte importantă a cheltuielilor făcute de aceste reprezentanțe nu au fost înregistrate în contabilitatea instituției, făcându-se deconturi fără documente justificative în spate. Pe parcursul anilor, suma nejustificată a ajuns la peste 500.000 euro", mai spune ministrul.


Angajații, rechemați de la post 


Considerând nefirească și ilegală situația constatată, Mircea Titus Dobre a decis să procedeze la schimbarea în profunzime a modului de organizare a activității de reprezentare a României în domeniul promovării turistice în străinătate. Astfel, actualele birouri de promovare din străinătate vor fi desființate, urmând ca în 90 de zile angajații acestora să fie rechemați de la post. Ministerul Turismului, împreună cu Ministerul Afacerilor Externe și Ministerul Muncii vor elabora un statut al angajaților din reprezentanțele de promovare turistică externe și un regulament de concurs, în baza căruia să fie ocupate aceste posturi. "Viitorii angajați externi vor avea mandate de patru ani, evitându-se astfel situația de angajați pe perioadă nedeterminată ai acestor birouri, cum este cazul în SUA - 23 ani, Austria - 17 ani, Rusia - 16 ani, Germania - 12 ani, Franța și Italia - 10 ani, Polonia - 8 ani, Anglia - 5 ani, fără un control real al activității lor și fără o imagine clară a eficienței la post", completează Mircea Dobre.


Birourile, găzduite de sediile misiunilor diplomatice


Astfel, reprezentanții din cadrul birourilor de promovare turistică a României vor beneficia de autonomie administrativă, dar activitatea lor va fi coordonată de șefii misiunilor diplomatice din țările în care se va considera necesară prezența instituțională a Ministerului Turismului. De asemenea, Ministerul Turismului va decide relocarea unor birouri de promovare turistică în țări care pot fi furnizoare de turiști pentru România (de exemplu, țările scandinave și Benelux), dar numărul total al reprezentanțelor externe va rămâne de 14. Unele birouri vor putea fi chiar găzduite în sediile misiunilor diplomatice. Actualii reprezentanți de la birourile externe vor fi rechemați în țară și vor avea statutul de angajați ai ministerului Turismului, având posibilitatea de a participa la concursul organizat pe parcursul acestui an. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4276 secunde