Comerțul online a explodat. Ce drepturi au consumatorii care cumpără de pe internet

210
Comerțul online a explodat. Ce drepturi au consumatorii care cumpără de pe internet - comertonline-1489687272.jpg

Articole de la același autor

Cinci milioane de euro pe zi au plătit românii în 2016 pentru cumpărăturile pe internet. Potrivit reprezentanților Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor, românii au făcut plăți de 1,8 miliarde de euro pentru cumpărături online, cu aproape 30 la sută mai mult decât în 2015, când s-au înregistrat 1,4 miliarde de euro.


"Explozia comerțului online și evoluția pieței presupun procese de adaptare continuă a legislației, precum și îmbunătățirea sistemului de primire și instrumentare a reclamațiilor. Pe lângă procesele constante de îmbunătățirea sistemului de primire și instrumentare a reclamațiilor, ANPC acordă o atenție deosebită și categoriilor de consumatori vulnerabili în mediul digital: copii, tineri sau vârstnici", a precizat Bogdan Pandelică, președintele ANPC, cu prilejul aniversării Zilei Consumatorului. 


Ediția din acest an a Zilei mondiale a drepturilor consumatorilor a avut ca temă "Drepturile consumatorilor în era digitală", tocmai pe fondul exploziei comerțului online. În țara noastră, doar de Black Friday, în noiembrie 2016, românii au cumpărat produse în valoare de aproximativ 130 de milioane de euro, cu mult peste valoarea de 100 de milioane de euro înregistrată de Black Friday 2015. 


Astfel, în ce privește cumpărăturile online, consumatorul trebuie să știe că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet, are dreptul de a denunța contractual și 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulțumit de el, fără să fie nevoie să invoce vreun motiv. În acest caz, consumatorul își poate primi suma de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.0767 secunde