Cerere controversată a ANAF. Vrea să afle toate datele celor care fac cumpărături cu cardul

227
Cerere controversată a ANAF. Vrea să afle toate datele celor care fac cumpărături cu cardul - platacucardulansata-1469687326.jpg

Articole recomandate

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) vrea să aibă acces la toate datele privind plățile efectuate cu cardul de către persoanele fizice la POS-urile instalate în magazine, măsura fiind propusă în cadrul proiectului de conectare a tuturor caselor de marcat ale firmelor la sistemul informatic al Fiscului, arată un proiect de Hotărâre de Guvern publicat în 12 iulie de către Ministerul Finanțelor.

Proiectul de act normativ acordă angajaților Fiscului acces la informații detaliate despre toate plățile făcute cu cardurile în România și despre posesorii cardurilor care au făcut plățile.

"În cazul plăților electronice, efectuate cu cardul bancar prin intermediul POS-ului, entitatea care gestionează certificarea/autorizarea tranzacției, comunică Agenției Naționale de Administrare Fiscală, simultan cu transmiterea tranzacției către instituția acceptantă, date despre ID –ul terminalului, ID-ul comerciantului, numărul, valoarea, data, ora, minutul emiterii bonului fiscal, instituția acceptantă, numărul cardului utilizat pentru efectuarea plății, cod autorizare plată, toate detaliile disponibile cu privire la identitatea deținătorului cardului", se arată în nota de fundamentare a actului normativ, citată de news.ro.


Prevederea este inclusă într-un proiect de Hotărâre pentru modificarea și completarea Normelor metodologice pentru aplicarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 479/2003, care reprezintă legislație secundară în materie fiscală.

Această cerință este detaliată într-una dintre anexele Hotărârii.

Legislația actuală prevede că marii contribuabili vor fi obligați să utilizeze case electronice de marcat începând cu data de 1 aprilie 2017, în timp ce de la 1 iulie 2017 obligația este impusă și contribuabililor mijlocii.

Contribuabilii mici vor fi obligați să folosească astfel de aparate de la 1 noiembrie 2017.

Comercianții sunt obligați să achiziționeze, până la data limită, o casă de marcat cu jurnal electronic care costă între 500 și 1.000 de lei, potrivit datelor afișate pe site-urile de comerț online, scrie romaniatv.net



Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5748 secunde