Ce impozit plătiți dacă dețineți o clădire cu destinație mixtă

489
1
Ce impozit plătiți dacă dețineți o clădire cu destinație mixtă - spit-1454349659.jpg

Articole de la același autor

Constănțenii care au în proprietate imobile unde își au sediul o firmă sau mai multe așteaptă cu inima cât un purice plicurile de la Taxe și Impozite pentru a vedea cât au de plătit anul acesta. S-a dus deja vestea că unii vor plăti impozite chiar și de douăzeci de ori mai mari decât anul trecut, așa că mulți se gândesc cu groază la sumele care le vor fi impuse.


"Persoanele fizice care dețin în proprietate clădiri cu destinație nerezidențială sau mixtă trebuie să știe că au obligația depunerii declarației fiscale pentru stabilirea impozitului sau taxei pe clădiri rezidențiale, nerezidențiale, cu destinație mixtă până la data de 31 martie 2016. În categoria clădirilor nerezidențiale intră cabinetele de avocatură, farmaciile, birourile notariale, birourile de executări judecătorești, întreprinderile individuale, persoanele fizice autorizate, agenții de asigurări, taximetriști, profesori meditatori, traducători autorizați, contabili, asociații familiale etc.", explică directorul executiv al Serviciului Public de Impozite și Taxe Constanța, Virginia Uzun.


Ce clădiri sunt considerate nerezidențiale
Practic, din categoria clădirilor cu destinație nerezidențială fac parte imobilele a căror suprafață este utilizată în totalitate pentru următoarele activități: administrative, de agrement, comerciale, de cult, de cultură, de educație, financiar-bancare, industriale, de sănătate, sociale, sportive, turistice, structuri de primire turistice precum și activități similare, indiferent de utilizare și/sau denumire, fără ca aceasta să intre în categoria clădirilor rezidențiale. De asemenea, structurile de primire turistice, clădirile sau spațiile din acestea unde se înregistrează sedii secundare și puncte de lucru sunt considerate nerezidențiale. În principiu, clădirile în care nu se desfășoară nicio activitate sunt considerate rezidențiale sau nerezidențiale în funcție de destinația care reiese din autorizația de construire.


Pentru a nu plăti impozitul mărit, proprietarii de clădiri cu destinație nerezidențială trebuie să prezinte, pe lângă declarația fiscală, și o serie de documente. Este vorba despre raportul de evaluare întocmit de un evaluator autorizat care reflectă valoarea clădirii la data de 31 decembrie a anului anterior anului de referință, procesul verbal de recepție finală din care reiese valoarea clădirii, în cazul clădirilor noi, construite în ultimii cinci ani anteriori anului de referință, actul de dobândire a dreptului de proprietate asupra clădirii, în cazul clădirilor dobândite în ultimii cinci ani anteriori anului de referință, din care reiese valoarea clădirii, precum și orice alt document din care reiese destinația clădirii, cum ar fi contracte de închiriere, contracte de comodat, autorizații de construire și orice alte documente justificative.


Orice document vă poate ajuta!
"În ce privește clădirile cu destinație mixtă, adică imobilele care au o parte din suprafață utilizată în scop rezidențial (de locuit) și o parte în scop nerezidențial, proprietarul trebuie să prezinte contractul de închiriere sau contractul de comodat, în care se precizează suprafața trans-misă pentru desfășurarea activității economice, autorizația de construire sau de desființare, după caz, privind schimbarea de destinație a clădirii, raportul de evaluare, dacă în acesta sunt evidențiate distinct suprafețele folosite în scop rezidențial și nerezidențial, documentația cadastrală, precum și orice documente doveditoare sau declarația pe propria răspundere a proprietarului clădirii înregistrată la organul fiscal, în cazul în care nu există documente doveditoare", mai precizează șeful SPIT.


Toate documentele pot fi depuse online, pe site-ul SPIT, pot fi trimise prin e-mail, la oricare din adresele [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], [email protected], prin fax, la oricare din numerele 0241/488.566, 0241/488.536, 0241/488.543, 0241/488.545, 0241/488.531, prin poștă, cu confirmare de primire sau direct, la ghișeele agențiilor fiscale ale SPIT.




Comentează știrea

Ema
3 februarie 2016
BANI

Castiga bani de acasa. Aceasta poate fi o mare oportunitate pentru tine! Cautam colaboratori pentru publicare anunturi. Se lucreaza comod de acasa, maximum 3 ore pe zi, in funtie de abilitati. Cerinte: - calculator - conexiune internet - rabdare - cunostinte minime PC - seriozitate - perseverenta Nu este necesara experienta.Oferim instruire gratuia sub forma unor lectii prin e-mail. Veti trece mai intai prin instruire apoi, dacă doriti, veti incepe sa lucrati. Pentru mai multe detalii lasati mesaj cu textul "INFO " la adresa de e-mail : [email protected]

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.4917 secunde