Câți bani cheltuiesc turiștii veniți în croazieră, la Constanța

370
Câți bani cheltuiesc turiștii veniți în croazieră, la Constanța - catibanicheltuiesc-1405865442.jpg

Articole de la același autor

Anul 2014 se confruntă cu un sezon dinamic de rezervări și anulări în cadrul turismului de croazieră în România. Cu toate acestea, se înregistrează o creștere de aproximativ 20 la sută în rândul turiștilor sosiți astfel pe teritoriul țării.

"Dacă în anul 2013 un număr de aproximativ 54.000 de pasageri au vizitat portul Constanța, în anul 2014, până la această dată, au sosit în jur de 64.500 de pasageri. Creșterea se datorează eforturilor conjugate ale Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța, ale Asociației Litoral - Delta Dunării și ale autorităților locale, dar și ale contextului politic nefavorabil din Ucraina, ce a determinat ca toate cursele de croazieră să înlocuiască în itinerariul lor portul Odesa cu portul Constanța", explică Corina Martin, președintele Asociației Litoral - Delta Dunării.

Astfel, multe dintre navele de croazieră care optează acum pentru portul Constanța își prelungesc șederea pe teritoriul României cu aproximativ o noapte, unele ajungând chiar să își dubleze șederea față de anul precedent.

În topul pasagerilor care sosesc la bordul navelor de croazieră se situează cetățenii americani, urmați îndeaproape de cetățenii francezi, italieni și germani.

Pe parcursul zilei în care nava acostează la Constanța, turiștii pot opta să meargă în excursii precum tur de litoral, degustări de vinuri la Murfatlar, croaziere de o zi în Delta Dunării, tururi arheologice și la mănăstiri, tur de Constanța, turul de București sau programe cu spectacole folclorice și dejun tradițional românesc. Astfel, se estimează că cei 64.500 de turiști sosiți pe teritoriul țării cheltuiesc în total peste șase milioane de euro în zilele în care navele sunt acostate în Portul Constanța.

"Turismul de croazieră cu nave de pasageri în portul Constanța reprezintă o nișă cu un potențial real spre care ne concentrăm atenția în continuare. Portul Constanța, orașul Constanța, dar și România au de câștigat, pentru că multe nave de croazieră nu vor mai face escală în portul Odesa. În acest context, consider că România trebuie să își consolideze strategia de promovare a destinațiilor românești având în vedere situația politică actuală", a mai spus Corina Martin. 

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 1.4278 secunde