Capcane pentru agenții economici de pe litoral care îi păcălesc pe turiști

469
1

Articole de la același autor

Sunt prea bine cunoscute practicile multor agenți economici de pe litoral de a-și înșela clienții pentru a obține un profit cât mai mare. Li s-a dus vestea cu practicile menite să-i inducă în eroare pe consumatori, cu prețurile neafișate, gramajele micșorate, produse expirate și tot felul de astfel de tertipuri pentru a scoate bani de la turiști. 


Pentru a combate aceste probleme care nu fac deloc cinste litoralului românesc, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor a demarat deja o serie de controale preventive de supraveghere a pieței. Profitând de faptul că se-zonul estival oficial a fost deschis, dar turiștii sunt încă destul de puțini la mare, până la sfârșitul lunii mai, comisarii Protecției Consumatorilor vor lua la pas toate stațiunile, din Mamaia, până în sud, la Vama Veche, și vor verifica activitatea economică. 


"Aceste verificări au pornit de la inițiativa președintelui Autorității Na-ționale pentru Protecția Consumatorilor, Marius Alexandru Dunca. Controalele acoperă o gamă largă de produse și servicii, începând cu serviciile de alimentație publică, serviciile de cazare în structurile de primire turistice, cele de agrement - ștranduri, piscine, continuând cu comercializarea articolelor textile și a articolelor de încălțăminte, a cosmeticelor, inclusiv a cremelor cu protecție solară, aceste ultime produse fiind intens comercializate pe toată perioada sezonului estival", a explicat comisarul șef adjunct al Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Constanța, Mihai Perifan, cel care va coordona acțiunea. 


Fără amenzi, deocamdată 
În prezent, se află pe teren toți cei 17 comisari ai CJPC Constanța. Aceștia iau la periat toate hotelurile, motelurile, campingurile, terasele, restaurantele și cluburile. Ei vor vorbi cu agenții economici, vor verifica modul cum își desfășoară activitatea, dar, dacă vor constata nereguli, nu îi vor amenda, ci îi vor sfătui cum să le evite. 


"Consilierea constituie o modalitate eficientă pentru realizarea unor acțiuni preventive și corective, informarea operatorilor economici și asigurarea unui schimb de informații asupra obligațiilor ce le revin. Pe toată perioada de desfășurare a acestei acțiuni de consiliere, comisarii nu vor aplica sancțiuni, operatorii economici vor fi îndrumați să-și corecteze greșelile, acolo unde este cazul, așa încât sezonul estival să demareze în condiții optime și să evite practicile ce ar putea dăuna vieții, sănătății, securității consumatorilor", a mai adăugat Mihai Perifan. 


Fără furturi la gramaj 
Potrivit acestuia, comisarii OPC vor urmări în special informarea consumatorilor cu privire la tarifele percepute, lista serviciilor cu plată și fără plată, dotările din camere și starea de igienă, meniurile restaurantelor, cu toate informațiile despre gramajul preparatelor culinare, loturile de materii prime pentru preparate, precum și calitatea lor și starea de igienă din blocul alimentar. 


Toți agenții economici care sunt depistați cu probleme trebuie să corecteze neconformitățile semnalate de comisari, într-un termen dat. 


"Dacă nu se vor conforma și nu se vor alinia la prevederile legale și ulterior vor fi depistați din nou cu probleme, vor fi amendați, în funcție de gravitatea situației", a completat șeful OPC Constanța. 


Comentează știrea

fraierica
17 mai 2014
asa da

"Consilierea constituie o modalitate eficientă pentru realizarea unor acțiuni preventive și corective". Cum e consiliat unu' care e prins ca fura la gramaj? I se da un cantar nou sau il roaga sa nu mai faca ca nu e legal si frumos? El saracu nu stia, noroc cu inspectorii....

Pagina a fost generata in 0.5805 secunde