Atenție mare la agențiile care lasă turiștii pe drumuri! Puteți rămâne și fără bani și fără vacanță

265
1
Atenție mare la agențiile care lasă turiștii pe drumuri! Puteți rămâne și fără bani și fără vacanță - fondatentiemareturisti-1475251414.jpg

Articole de la același autor

Autoritățile pentru Protecția Consumatorului au fost puse pe jar, de intrarea în insolvență a două agenții de turism, fapt care a dus la nerecuperarea banilor de către unii dintre turiști, deoarece polița de asigurare, prea mică, nu a acoperit returnarea banilor pentru toți turiștii.


În momentul de față, agențiile de turism sunt obligate să încheie polițe de asigurare, pentru acoperirea cheltuielilor de repatriere și a sumelor achitate de turiști, în cazul insolvabilității sau falimen-tului. Fără aceste polițe încheiate, agențiile de turism nu pot comercializa pachete de servicii turistice, fiind sancționate cu suspendarea licenței de turism. Problema în această situație vine din faptul că suma asigurată este doar de 50.000 dolari pentru agențiile tour-operatoare și 10.000 dolari pentru agențiile detailiste, sumă insuficientă pentru acoperirea tuturor pagubelor provocate consumatorilor în cazul unui faliment, așa cum s-a dovedit în practică. 


"Intrarea în insolvență a două agenții de turism a dus la păgubirea a mii de consumatori și la imposibilitatea ca aceștia să-și recupereze integral sumele de bani plătite celor două agenții de turism. Actuala formă de protecție a consumatorilor de servicii turistice, prin intermediul polițelor de asigurare, încheiate de către agențiile de turism ca obligație legală, nu asigură o protecție financiară completă a consumatorilor în situația intrării în insolvență/faliment a agențiilor de turism. Totodată, actualul sistem contravențional, care prevede sancțiuni cuprinse între 400 și 1.000 lei, nu oferă suficientă putere de coerciție ANPC-ului și ANT-ului, pentru a asigura gradul de ordine, necesar unei bune desfășurări a activităților din domeniul turismului", a declarat dr. Costel Stanciu, președinte APC. 


De la distracție, la proces
În urma intrării în insolvență a agenției de turism "Mareea", s-a preconizat că mulți turiști nu vor putea să își recupereze banii achitați pentru sejururile plănuite, aceștia urmând să dea agenția în judecată, pentru recuperarea banilor. De aceea, autoritățile insistă a se institui o lege prin care agenția de turism, în contract, să aducă garanții suficiente pentru a asigura, în caz de insolvență, rambur-sarea sumelor achitate de consumator, deoarece, obligarea agențiilor de turism să încheie doar polițe de asigurare limitate la suma de 50.000 de dolari, respectiv 10.000 dolari, nu este în beneficiul consumatorilor, provocându-le acestora prejudicii. Așadar, Asociația pentru Protecția Consumatorului (APC) solicită constituirea unui fond de garantare a vacanțelor.


"Având în vedere criza creată de două agenții de turism, care poate genera oricând un «tsunami» în turismul românesc, APC solicită Guvernului României adoptarea, de îndată, a unei ordonanțe de urgență care să prevadă constituirea unui fond de garantare a pachetelor de servicii turistice achitate, în avans, de consumatori. La o cifră de afaceri, anuală, de 1 miliard de euro, a agențiilor de turism din România, achitarea de către fiecare agenție de turism, a unei taxe anuale de 0,1% din cifra de afaceri, ar duce la realizarea unui fond de garan-tare, necesar despăgubirii consumatorilor, ajunși în astfel de situații. Acest fond ar trebui gestionat de ANT care, în situația intrării în insolvență/faliment a unei agenții de turism, să aibă posibilitatea legală să despăgubească consumatorii păgubiți, în maxim 10 zile calendaristice", a mai spus președintele APC.


Agențiile de turism au obligația să înscrie în contractele de comercializare a pachetelor de servicii turistice, încheiate cu turiștii, faptul că turistul este asigurat pentru insolvabilitatea sau falimentul agenției. De asemenea, în același contract trebuie arătate și condițiile și termenele în care turistul poate solicita plata despăgubirilor.


Comentează știrea

DODO
1 octombrie 2016
simplu !

ministerul turismului sa infiinteze un numar de info telefon la care cei interesati sa capete relatii despre agentia dorita Numai MT poate centraliza situatia globala din domeniu si a face o lista neagra a celor cu risc altfel nu avem nici o sansa sa aflam adevarata stare de fapt

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5547 secunde