Drama copiilor cu autism. Nu pot fi integrați în învățământul de masă!

220
1
Drama copiilor cu autism. Nu pot fi integrați în învățământul de masă! - dramaautism-1474563472.jpg

Articole de la același autor

Școlile tradiționale din România întâmpină încă foarte mari dificultăți atunci când trebuie să-i integreze pe copiii diagnosticați cu autism, principalele cauze fiind lipsa personalului calificat pentru educația cu cerințe speciale, lipsa unei programe special concepute de psihologi și lipsa de informare a elevilor cu privire la această tulburare. 


Din această cauză, cred psihologii de la Asociația "Împreună pas cu pas", există o tendință tot mai mare de a judeca și de a eticheta un copil cu o asemenea tulbu-rare, înainte de a-i asculta povestea lui și a familiei. 


"Dacă este să privim din exterior această problemă, fără a avea cunoștințe despre implicațiile reale ale autismului, oamenii sunt înțelegători și bine intenționați. Adevărata problemă și, totodată, dramă, este atunci când încercăm să-i integrăm pe acești copii minunați în școlile tradiționale. Ceilalți părinți privesc această integrare cu scepticism, însă foarte puțini oameni înțeleg că un simptom extrem de important și greu de înțeles și de recuperat este fix interacțiunea socială, pe care nu o poate dobândi decât în cadrul unui colectiv. În momentul în care începe procedura de înscriere a copilului în școală, părintele este entuziast și plin de optimism, însă constată pe parcurs că lucrurile sunt mult mai complexe și intră într-un cerc vicios cu amprente emoționale majore asupra copilului și asupra familiei sale. Cu atât mai mare este dezamăgirea părinților, cu cât aceștia fac eforturi financiare uriașe pentru a acoperi costurile programelor de terapie timp de trei - patru ani, până în ziua care trebuie să intre în clasa întâi. 


Mulți părinți cred că micuții lor vor fi primiți cu brațele deschise, însă, la ora actuală, sistemul educa-țional din România nu este pregătit să-i integreze în mod natural pe copiii cu autism. Unul din motive este lipsa de fonduri destinate pregătirii cadrelor didactice", consideră psihologul clinician Nicoleta Burlacu, spe-cializat pe tulburări de spectru autist și, totodată, președintele asociației "Împreună pas cu pas". 


Citeşte articolul integral pe sănătate.cugetliber.ro

Comentează știrea

Vasiloanca Gabriela
22 septembrie 2016
Integrarea copiilor cu autism în învățământul de masa

Problema nu este pregătirea profesorilor pentru aceste "cazuri" de autism, ci insuficienta cadrelor didactice. Ministerul educației reduce numărul de norme didactice, iar numărul de copii la clasa depășește deseori 30 de elevi. Cine, când și cum să se ocupe de acești copii?! Găsiți dvs. soluția, dragi părinți!

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3156 secunde