Condiții moderne de terapie, pentru 160 de copii cu nevoi speciale

123
Condiții moderne de terapie, pentru 160 de copii cu nevoi speciale - terapiemontessori-1478884476.jpg

Articole de la același autor

Peste 160 de copii diagnosticați cu ADHD, autism sau alte tulburări psi-hice, care învață la Centrul Școlar pentru Educație Incluzivă "Maria Montessori" din Constanța, vor beneficia de o sală de terapie, complet renovată, mobiler modern și materiale tera-peutice educaționale, grație unui program social derulat în 17 țări de OneWorld Foundation. Copiii au vârste cuprinse între 6-16 ani, iar cei mai mulți dintre ei au fost abandonați de părinți și locuiesc în centre de plasament. 


"Am rămas profund impresionați de optimismul manifestat de acești copii greu încercați. Mulți dintre ei nu știu ce înseamnă dragostea de mamă sau să fii sprijinit de o familie și cu toate acestea, fac eforturi pentru ca într-o zi să se bucure de o viață normală, printre oameni normali. Copiii au nevoie de o sală special ame-najată pentru orele de terapie, au mare nevoie de materiale tera-peutice educaționale și specifice pentru copiii cu nevoi speciale, iar din păcate unitățile școlare publice din România, dedicate lor, nu sunt nici pe departe dotate, pentru a le oferi acestora o educație specială", declară Cristina Oprea, manager al OneWorld Foundation, România.


Micuții sunt dornici să se recu-pereze și să învețe să devină independenți în activitățile de zi cu zi, iar programul social vine în întâmpi-narea lor, pentru a-și atinge aceste obiective. "Ajutorul a venit într-un moment critic, în care acești copii aveau mare nevoie de o sală de terapie echi-pată, cu materiale ce permit învățarea prin intermediul simțurilor, tehnică ce favorizează dezvoltarea unor abilități de viață independentă. Grație acestui pro-iect internațional, peste 160 de copii cu nevoi speciale vor învăța în condiții moderne. Sperăm că acest proiect se va extinde și în alte județe din țară, deoa-rece țara noastră se află printre codașele Europei, în ceea ce privește educația incluzivă", declară Roxana Giubernea, directorul Centrului Școlar pentru Educație Incluzivă "Maria Montessori" din Constanța.


Citeşte articolul integral pe sănătate.cugetliber.ro

Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole din aceeași secțiune

Pagina a fost generata in 1.2131 secunde