Cariile dentare, evitate cu un vaccin

Cariile dentare, evitate cu un vaccin - carii-1319747638.jpg

Articole de la același autor

O echipă de cercetători de la Institutul de Virusologie din Wuhan (China) afirmă că au reușit să dezvolte un vaccin eficient împotriva cariilor dentare, compus din ADN-ul și proteinele a două bacterii diferite.
Potrivit unui articol apărut în revista Journal of Dental Research, vaccinul s-a prezentat bine în studiile preclinice.
La originea cariilor dentare se află bacteriile, care colonizează cavitatea bucală și eliberează substanțe dăunătoare smalțului dentar. În general, agenții patogeni se lovesc de rezistența sistemului imunitar al organismului uman, iar activitatea acestuia nu se limitează exclusiv la sânge, deoarece și saliva conține anticorpi. Cercetătorii chinezi s-au gândit că imunitatea poate fi "antrenată" împotriva cariilor cu ajutorul unui vaccin, la fel ca în cazul infecțiilor comune.
Vaccinul pus la punct de oamenii de știință are în compoziția sa un fragment al ADN-ului, Streptococcus mutans, una din principalele specii de bacterii căreia îi "datorăm" cariile. Autorii studiului au remarcat faptul că în timpul testelor de laborator au înregistrat un nivel de proteine ridicat atât în sânge, cât și în salivă, dar aspectul cel mai important este că această creștere întârzie dezvoltarea coloniilor de Streptococcus mutans pe smalțul dentar.

Joi, 27 Octombrie 2011