RATC-ul, resuscitat cu zeci de milioane de euro? Autobuze electrice, trasee reconfigurate și fără călători frauduloși

4596
19
RATC-ul, resuscitat cu zeci de milioane de euro? Autobuze electrice, trasee reconfigurate și fără călători frauduloși - ratc-1475252620.jpg

Articole de la același autor

RATC Constanța este cu un picior în groapă și ochii la cer. Datoriile enorme pe care regia le are la stat, peste 24 milioane de lei, în contextul în care tot mai puțini constănțeni folosesc transportul public de călători, reprezintă peisajul sumbru din care RATC și Primăria Constanța trebuie să evadeze. Dar cum? Și cu mai multe gratuități pentru pensionari?


Primarul Constanței Decebal Făgădău a dezbătut, vineri, în cadrul ședinței de Consiliu Local, soarta RATC și modalitățile prin care regia și-ar putea regăsi echilibrul și profitabilitatea. Este clar că transportul public de călători al orașului rulează cu o viteză amețitoare spre dezastru, dacă nu se va găsi cineva să tragă frâna de mâna. Motivele situației proaste a regiei sunt multiple și bine cunoscute: gratuitățile acordate cu toptanul (ne întrebăm dacă mai plătește cineva bilet?), concurența neloială a firmelor de maxi-taxi, parcul auto învechit, trasee și curse necompetitive. Aici ar trebui să intervină administrația publică și să pună ordine în activitatea și mana-gementul RATC, dar și să reglementeze corect transportul public de persoane în municipiu. Nu poți pretinde performanță de la RATC atâta timp cât tu, administrație locală, îi arunci în coastă microbuze private de maxi taxi. 


Prima măsură în ceea ce privește revitalizarea RATC a vizat, vineri, mărirea plafonului de gratuități pe autobuzele regiei pentru pensionarii care au venituri de până în 1.250 lei. Cu alte cuvinte, și mai mulți călători care se plimbă moca. De apreciat a fost intervenția consilierului liberal Romeo Rezeanu care a propus primăriei, dacă tot dorește să acorde gratuități, să o facă pentru toți constănțenii care au un venit minim pe economie. "O femeie care are salariul minim pe economie și încă doi copii elevi acasă cărora le plătește abonamente RATC la jumătate, ar avea mai mare nevoie de acest ajutor decât un pensionar. Nevoia de mobilitate este mai mare pentru aceste persoane", a declarat acesta, propunerea sa rămânând însă să fie fundamentată pentru viitoarele ședințe. 


Împrumut de la BERD
Cea de-a doua măsură propusă de Făgădău și votată de consilieri a fost completarea garanției necesare RATC în vederea eșalonării la plată a datoriilor către bugetul de stat. În acest sens, municipali-tatea a pus gaj pe terenurile regiei, datoria acesteia fiind de peste 24 milioane lei. 


Ultima măsură, dar probabil și cea mai importantă în planul de redresare a RATC este semnarea unui acord de finanțare cu BERD ce poate ajunge până la 25 milioane euro. Primarul Decebal Făgădău a cerut consilierilor să aprobe mandatarea sa pentru parafarea acestui acord, care ar trebui să stea la baza restructurării și reformării regiei de transport. "Primii doi ani ai acordului vor fi de grație, următorii zece cu o dobândă foarte mică. Este vorba despre un împrumut de 15 milioane euro cu un grant de 500.000 euro pentru asistență juridică în vederea reconfigurării regiei de transport", a declarat Făgădău. Mai exact, cu acești bani, municipalitate va reforma din temelii RATC. Vor fi achiziționate mijloace de transport moderne, redimensionate, cu elemente de siguranță pentru pasageri, cu camere de supraveghere a pasagerilor și monitorizare în trafic a șoferilor. De asemenea, se va implementa un sistem de e-ticketing pentru eliminarea biletelor și a pasagerilor clandestini, iar traseele vor fi revizuite și adaptate noilor cerințe, cu mijloace de transport dimensionate corect. 


Adevăratele probleme ale RATC
"Realitățile care fac RATC-ul neatractiv sunt altele. Nu gratuitățile rezolvă această problemă. Eu unul nu aș avea curajul să îmi trimit copilul la școală cu autobuzul. Nu am nicio certitudine că va ajunge la timp și nu din vina șoferilor RATC, care fac tot posibilul și sunt bine intenționați. Apoi, nu știu câți din dvs. ați mers de curând cu autobuzul 48, în care urcă tot felul de concetățeni de-ai noștri, cu jumătate de familie, vorbesc urât, fac mizerie. Nu poate fi atractiv un asemenea mijloc de transport în comun. Dacă vă uitați la semafor, veți vedea că în 90% din mașini se află o singură persoană, ceea ce înseamnă că transportul public nu este sustenabil. Noi trebuie să milităm pentru un transport public sănătos care să înlocuiască tendințele actuale de mobilitate", a mai declarat primarul Decebal Făgădău. Acesta a mai precizat că în cadrul proiectului finanțat de BERD se vor achiziționa inclusiv mini-bus-uri electrice, care ar putea deservi, inclusiv pe timp de vară, stațiunea Mamaia și zona peninsulară din Constanța. Mai mult decât atât, noua regie de transport ar trebui să se transforme în societate pe acțiuni, toate localitățile limitrofe Constanței urmând să dețină câte o acțiune pentru fiecare mie de locuitori. 


În același timp, primarul a anunțat că s-au făcut controale la firmele de maxi - taxi, unde au fost descoperite nereguli, urmând a se stabili dacă și cum se vor mai regăsi acestea în viitoarea politică de transport public a Constanței.


Comentează știrea

19 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
Tzihcac
1 octombrie 2016
Unde nu i cap....

RATC se va resurcita singur, daca vor disparea de pe traseele lor capusele(cu pretentii de maxi taxi) !.Sau si mai simplu: facut statii si capuselor(ca in alte orase) !..nu ca acum ,capusa opreste intr o curba!! si apoi la 50 m opreste sa coboare un/o alt/alta puturos/puturoasa ..

Pt Constanta
1 octombrie 2016
Nereguli

Maxi taxiul ce merge pe dezordinii întoarce pe baba novac unde este interzis la stânga fără nici o problemă,probabil sunt protejați de politia locală de primărie asa ca despre ce vorbim.....

Luk
1 octombrie 2016
Inca una :)

Din ciclul viselor erotice...scuzati electorale!

Mine
1 octombrie 2016
rentabilizarea RATC

Masuri importante : 1.Reducerea gratuitatilor pt. pensionari-pe un SINGUR traseu ales 2.Controlate DRASTICE .NU SE CUMPARA BILETE .Introduceti pedepse cu munca in folosul comunitatii . P.S. Ati eliminat tractiunea electrica ( troleibuze si mai ales tramvaie ) . O mare eroare !

me
1 octombrie 2016
gaj

miza pare sa fie terenurile regiei

otilia
1 octombrie 2016
transport urban

elevii si parintii lor vor totul gratis / incepand cu cls a7a elevii incep sa se obrazniceasca/ca parinte ce garantie ai ca al tau copil merge la scoala si nu in cafenea-bar?

f.f.n.
1 octombrie 2016
Programul "Rabla" in varianta lui Fagadau

Cand am inceput cursul de economie politica(pe vechi,acum 40 ani),primele cuvinte rostite de profesor au fost:cea mai eficienta unitate economica este FAMILIA,celula de baza a societatii.O familie nu poate trai toata viata din imprumuturi.O familie/un individ nu poate sa consume mai mult decat castiga.Noi si familia noastra consumam atat cat ne tine plapuma.Chiar si un nou imprumut la banca nu poti sa il repeti la nesfarsit.O refinantare inseamna o noua povara.De la familie in sus,Fagadau are solutia la dezastru.In loc sa gandeasca in termeni economici,in loc sa gaseasca cele mai bune masuri de eficientizare,marele economist Fagadau mai "baga" un imprumut ca asa a invatat el la scoala.Ghinionul este al nostru.Manualul dupa care a invatat Fagadau avea multe pagini lipsa.Dracu stie ce a invatat el si la ce facultate de partid a invatat asta carte ? Mazare,alta inteligenta sclipitoare spunea ca CET-ul trebuie vanturat de la minister la primarie,asa cum vanturi un butoi cu varza.Pana si actiunile din Portul Constanta poti sa le tragi prin furtun din butoiul statului in butoiul primariei,asa cum tragi tulburelul.Directorul de la RADET,alt destept,cere scumpirea gigacaloriei ca sa dea Fagadau subventii.Firea de la Bucuresti spunea ca falimentul este salvarea bucurestenilor.Realitatea este alta.Baietii astia nu se pricep la nimic.Ei au curajul sa puna gaj pe terenurile regiei pentru ca nu sunt ale lor.Toti idiotii astia stau cu ochii pe "scorul" obtinut la alegerile din toamna.Daca PSD castiga,Fagadau spera sa primeasca bani de la stat,ca statul are bani pentru orasele pesediste.Astia au facut un imprumut ca sa tina RADET-ul in viata pana in luna octombrie....De-as mai duce-o pana la toamna....lelitza Ioana....Nu stiu viii ce i-oi face, lelitza Ioana. Nr. 5 a ghicit:miza pare sa fie terenurile regiei.

florica
1 octombrie 2016
ratc bilete

elevii incepand cu cls a6a sa invete sa circule cinstit cu autobuzele ratc/abonamente reduse sa primeasca numai elevii din familii sarace si care vor sa invete / barurile sunt pline de liceeni plictisiti de scoala, dar nu si de diplome!

Răspuns la: rentabilizarea RATC
Adăugat de : Mine, 1 octombrie 2016
Masuri importante : 1.Reducerea gratuitatilor pt. pensionari-pe un SINGUR traseu ales 2.Controlate DRASTICE .NU SE CUMPARA BILETE .Introduceti...
Andrei
1 octombrie 2016
Ratc

1...COICIU AFARA...2 TIMUR AFARA...3 MAXI HOTIA MAXI TAXI AFARA DIN ORAS!..CAPUSA CLEAN CONTROL CARE FURA BANII RATC DESFIINTATA ( COICIU SI TIMUR SANT ACTIONARI MASCATI ACOLO)..

astoa
2 octombrie 2016
Maxi hotie frauda..

Cine se opune scoaterii afara din oras maxi taxi? Cine eliberaza licente pt maxi taxi pe liniile RATc?...Unul singur e vinovat PRIMARIA CTA! Da e unul din vinovatii de falimentul RATC?..De ce autoritatile locale inchid ochii la hotia din maxi taxi? E o afacere de familie a CL CTa?Infractorii astia nu au frica de nimeni? CUM SE POATE CA N 2016 IN ORASUL CTA SA TRANSPORTI MII DE CALATORI ZILNIC SI SA NU ELIBERE¬I BILETE?..Cand la cel mai mic butic al orasului cand iti cumperi o paine ti se eliberaza bon.Degeaba investiti dl primar in RATC daca nu schimbati conducerea( coiciu timur bari gevat) ratc si opriti maxi hotia MAXI TAXI care dupa ce merge pe liniile ratc opreste si n statii si ia si calatorii ratc ului..Dupa ce ati pus mana aia jegoasa pe liniile metropolitane acum ati luat si orașul prin maxi hotia maxi taxi.RUSINE ÏL PRIMAR..AUZI CA SAU CHELTUIT BANII REGIEI PE SALARII SI PIESE AUTO ...SALARIUL UNUI SOFER ESTE 1400RON INCADRARE SI NET 1000.TREBUIE SA MUNCEASCA CA SCLAVUL 30 DIN 31 CA SA PRIMEASCA 1500 RON ĂVANS CU ....LICHIDARE.O MIZERIE DE SALARIU LA CARE SI AU ADUS CONTRIBUTIA TIMUR COICIU SI SATRAPUL DE.BARI GEVAT CARE AR TREBUI DEMISI.

19 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.3793 secunde