"ZEBRELE" UCIGAȘE din Constanța! Unde lovește MOARTEA în oraș și în județ

1937
13

Articole de la același autor

Traversarea prin loc nepermis este una dintre principalele probleme care duc la producerea de accidente rutiere grave. Însă cât de în siguranță se simt pietonii atunci când traversează pe la trecere? Greu de spus. În ultimii trei ani au murit nu mai puțin de 24 de pietoni, care s-au angajat în traversarea străzii pe la "zebră". 

Tot mai mulți constănțeni sunt nemulțumiți de marcajele pietonale existente în Constanța. În timp ce pietonii aruncă vina pe șoferii vitezomani, aceștia din urmă spun că cei care traversează sunt de vină, pentru că nu se asigură. Bine de știut este faptul că pe trecerea de pietoni nu ai voie să traversezi în fugă, altfel, în cazul în care ești lovit, ești bun de plată.

Punctul negru din Constanța

În ultimii trei ani de zile, în Constanța s-au produs nu mai puțin de 92 de accidente grave pe trecerile de pietoni, în urma cărora și-au pierdut viața 24 de persoane și alte 68 au fost rănite grav.

Cele mai multe accidente grave, de-a lungul timpului, au fost înregistrate în dreptul marcajului pietonal de pe bulevardul Alexandru Lăpușneanu, în zona Dobrogea, la trecerea de pietoni de la intersecția bulevardului Aurel Vlaicu și strada Dispensarului, pe bulevardul Aurel Vlaicu, în zona CET, pe bulevardul Mamaia, în dreptul trecerii de pietoni din zona Pescărie. În județul Constanța, cele mai periculoase "zebre" sunt în Agigea, în zona centru, dar și în Valu lui Traian, în dreptul Primăriei.

"Accidentele mortale din zona trecerilor de pietoni se întâmplă din cauza faptului că șoferii, pe fondul vitezei excesive, nu acordă prioritate pietonilor pe trecere", precizează Ciprian Sobaru, șeful Serviciului Rutier Constanța.

Prioritatea nu îți salvează viața

Marea majoritate a pietonilor merg pe principiul "am prioritate, deci dacă nu a oprit e vina lui". Însă lucrurile sunt mult mai profunde de atât. Dacă nu vă asigurați corespunzător riscați să fiți loviți de o mașină, chiar dacă aveați prioritate. Așadar, puneți-vă viața mai presus de concepțiile despre drepturile legale pe care le aveți.

"Există și situații în care pietonul nu se asigură suficient înainte de traversare. Dacă s-a produs un accident, șoferului îi este foarte greu să probeze că pietonul nu s-a asigurat corespunzător. Deși legea îi protejează pe trecere, pietonii trebuie să se asigure temeinic înainte de traversare, pentru că legea nu vindecă vătămările corporale", afirmă polițistul.

Cum procedez dacă am lovit un pieton care a traversat în fugă?

Ca și pieton, trebuie să cunoașteți regulile de circulație și cum anume aveți voie să traversați. De exemplu, pe trecerea de pietoni nu aveți voie să treceți în fugă. Altfel, în cazul unui accident rutier, chiar dacă vă aflați pe zebră, veți fi pasibili de amendă.

"Pietonul pe trecere este suveran, însă nu are voie să traverseze în fugă. Dacă se produce un accident rutier, iar șoferul probează cu martori că pietonul a traversat în fugă, acesta din urmă nu va fi tras la răspundere", spune Ciprian Sobaru.

Marcaje șterse și indicatoare ascunse printre copaci

Pot exista și situații în care șoferul, nefiind familiarizat cu regulile de circulație și marcajele din Constanța, să lovească un pieton pentru că marcajul pietonal nu există, iar indicatorul rutier este ascuns printre copaci. În acest caz, vinovăția cade pe administratorul de drum.

"Trecerea pentru pietoni trebuie să fie semnalizată fie cu indicator, fie cu marcaj pietonal, însă ideal ar fi să le aibă pe ambele. Sunt situații în care indicatorul a fost deteriorat, furat sau ascuns printre copaci. În acest caz trebuie să fiți foarte atenți la marcaj. Există cazuri în care marcajul lipsește, este șters sau carosabilul e acoperit cu zăpadă. Atunci ai la dispoziție doar indicatorul rutier. Totuși, dacă, de exemplu, marcajul este șters de tot, iar indicatorul este ascuns între copaci și nu este vizibil, iar acest lucru se poate demonstra, șoferul nu poate fi culpabilizat în cazul unui accident rutier, iar vinovăția cade pe administratorul de drum", mărturisește șeful Serviciului Rutier.

Comentează știrea

13 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 
constantean
6 iunie 2013
si invers...

A oprit la o astfel de trecere slab evidentiata va sa dau prioritate unui pieton si am fost lovit din spate pt ca cel vinovat nu a pastrat distanta si nu a vazut ca opresc. Reamintesc ca in legislatie se pune accent pe conducerea preventiva mai ales in dreptul trecerilor de pietoni. Sa nu uitam ca indiferent de cine e la volan, daca ramane fara permis... TOT PIETON AJUNGE SI DA DE ALTUL CA EL PE STRADA !!! Si nu sentem doar noi in discutii, mai avem pe langa noi si familiile, copiii, carora trebuie sa le dam exemplu, mai ales cand suntem cu ei in masina. Eu nu plec de pe loc pana nu au centurile legate, le-am spus de mici ca nu pleaca masina fara ele si le povestesc tot ce fac ij trafic, bine sau rau ca sa inteleaga de mici regulile de circulatie,astfel cand vor face scoala de soferi se fie floare la ureche... Parerea mea....

admirator
6 iunie 2013
vina primariei exclusiv!

nu e vorba doar de marcaje deficitare ci si de desfiintarea limitatoarelor de viteza montate inaintea trecerilor de pietoni. In foto prezentata de dvs., existau astfel de limitatoare. Prin 2004-2007. Cate accidente au avut loc in perioada aia? cate acum, dupa ce limitatoarele au fost distruse intentionat si au ramas neinlocuite? Comparati. Primaria tine cu vitezomanii si face tot ce poate pentru a le crea spatii de fuga. Uitind ca orasul nu e al vitezomanilor. Si ca pietonii trebuie protejati. De altfel, si justitia este oarba la astfel de cazuri (de cele mai multe ori cei care produc accidente sunt beizadele nesimtitte sau stabi porcosi, care nu respecta legile si pe ceilalti participanti la trafic; iar justitia, parchetul si politia ii acopera cu gentilete... pina vor fi busiti si ei, pe strazile tot mai nesigure...) Cate din cceidentele de mai sus nu s eintimplau sau aveau consecinte minore, daca existau limitatoarele de viteza la trecerile de pietoni? Tot sangele aasta curs e din vina primaruli inconstient si a consiliului local, obedient fata de tampeniile dorite de primar! Victimele (sau familiile lor, dupa caz) ar trebui sa-i dea in judecata pentru omor din culpa. Au favorizat producerea accidentelor prin omisiunea montarii limitatoarelor de viteza!

Nu ai voie sa traversezi in fuga
6 iunie 2013
A spus Ciprian Sobaru

De aici rezulta ca atunci cand fugi de la serviciu sau fugi de acasa nu ai voie sa traversezi strada pe trecerea de pietoni.Trebuie sa fugi in lungul strazii. Atentie ! Nici politicienii nu au voie sa treaca strada pentru ca ei fug de raspundere.Si totusi,in Constitutie trebuie precizat cu ce viteza trebuie sa se deplaseze un pieton pe zebra.Eu cred ca viteza limita este de 5 Km/h.Daca treci strada cu o viteza de 5.000000001 km/h esti bun de plata.Povestea asta imi aduce aminte de batranelul care si-a pierdut piciorul la Fantasio.In cazul lui,vinovat este Vladimir Putin ca nu a instalat o camera video pe cladirea Consulatului Rusiei.Interesant este ca domnul militian de la circulatie nu spune nimic de conducerea preventiva sau de limitarea vitezei in apropierea trecerilor de pietoni.

pieton
6 iunie 2013
ce facem cu soferii iresponsabili?

limitatoarele poate ar mai domoli soferii nebuni care trec cu viteza pe trecere si nici macar nu se sichisesc sa reduca viteza desi vad pietonii. Pietonii nu se asigura... pai ma asigur, cel de pe prima banda opreste iar cel de pe a doua trece ca boul... poate ar fi bine sa nu mai ia toti idiotii carnet, sau sa fie sanctionati mai drastic daca au antecedente de viteza?

peteri piso
6 iunie 2013
varianta

limitatoare de viteza , chiar de tip rampa.

violeta
6 iunie 2013
PIETONII

DE PIETONII CARE SAR DIRECT DE PE TROTUAR PE TRECERE ,FARA SA SE OPREASCA O SECUNDA SA SE ASIGURE DACA VINE VREO MASINA ,CUM E? IN ULTIMUL TIMP 90% DIN PIETONI SAR IN STRADA EXACT CA SI CUM AR MERGE IN CONTINUARE PE TROTUAR,N-AU NICI O GRIJA SA SE ASIGURE !!!!

admirator
6 iunie 2013
@violeta

"dragoste mica si paracioasa", legea trebuie sa protejeze INTOTDEAUNA pe cei mai slabi. Iar in confruntarea dintre o masina si un pieton, se pare ca masina castiga intotdeauna. Dar, daca soferul respecta legea, la trecerea de pietoni, trebuie sa reduca viteza la 5 km/h. La viteza asta, chiar daca apare un sinucigas care se arunca in fata masinii, tot nu-l calci. Aventual doar il atingi nitel, fara nici un prejudiciu fizic. Asa ca nu va mai ascundeti,voi,dupa 'desh't'... si nu mai aruncati magareata raspunderii pe victime. Pute si atirna greu... Si ce parere aveti de masinile care ies de pe carosabil si omoara pe trotuare? Tot pietonii sunt de vina? Cum sunt multi soferi iresponsabili, cea mai buna solutie este (pentru protectia pietonilor dar si a soferilor) montarea de limitatoare de viteza. Nu ati raspuns la intrebare: cate accidente au fost la trecerea de pietoni fotografiata cand erau limitatoarele, cate au fost dupa. In rest, blablabla! Repet, victimele (sau rudele lor) accidentelor de circulatie pe zebra, trebuie sa dea in judecata primaria pentru ca nu monteaza limitatoare de viteza. Cine vrea curse de masini, sa amenajeze piste speciale. Strazile orasului nu sunt pentru asa ceva.........

sofer
6 iunie 2013
fugi de-aici

probabil creierul tau a fugit de tine. pe trotuar, pe camp, pe strada, el stie. cu o oarecare viteza. ca o masura preventiva. ii era rusine, probabil, ca nu-l foloseai la capacitate normala.

Răspuns la: A spus Ciprian Sobaru
Adăugat de : Nu ai voie sa traversezi in fuga, 6 iunie 2013
De aici rezulta ca atunci cand fugi de la serviciu sau fugi de acasa nu ai voie sa traversezi strada pe trecerea de pietoni.Trebuie sa fugi in lungul...
Catalin
6 iunie 2013
Educatie

Consider ca suntem un popor salbatic f putin educat si foarte stresat la volan.Bineinteles,un factor foarte important il reprezinta infrastructura deficient,ceea ce creeaza o stare in plus de stress.Dar cel mai important este slaba educatie rutiera plus examinarea psihologica pe care o au conducatorii nostril auto.In tari ca Franta,Spania,Italia niciodata nu ve-ti vedea ca un conducator auto sa nu cedeze prioritatea unui pieton.Acolo nici macar nu calci pe trecere si deja opresc.Raman uimit la cat de calmi sunt soferii lor.Si la fel de calmi trec si pietonii.Fara injuraturi fara claxoane pur si simplu te invita sa le treci prin fata.ASTA TINE DE CEVA CE NOI NU AVEM.

Miruna
6 iunie 2013
CORECT, DE ACEEA AVEM ''REPUTATIA''CELOR MAI PROSTI SOFERI (IN SENSUL DE AGRESIVI) DIN EUROPA

Nimic nu le convine acesto soferi criminali, 1, in primul rand multi romani nu au habar de incetinirea la trecerea de pietoni,2 ..daca traversezi repede, fugi pe zebra.,esti inconstient ca pieton;..daca mergi incet te injura ca mergi ca un mos au o baba..dar ei gandesc ca si o persoana tanara poate merge incet-poate am o o fractura, luxatie,sau am vreo boala care nu permite sa traversez repede!?!?!?nu!! soferii romani nu se gandesc niciodata, sunt muntzi de nesimtire si egoism..de aia sunt omorati atatia oameni in accidente rutiere fie ei pietoni fie alti soferi.

Răspuns la: Educatie
Adăugat de : Catalin, 6 iunie 2013
Consider ca suntem un popor salbatic f putin educat si foarte stresat la volan.Bineinteles,un factor foarte important il reprezinta infrastructura...
13 comentarii. Pagina 1 din 2. Click pe pagina dorită : 1 2 

Articole pe aceeași temă

Pagina a fost generata in 0.5183 secunde