Trafic de coșmar pe bulevardul Lăpușneanu. "E o anomalie!"

2547
6
Nu de puține ori, o plimbare cu mașina prin municipiul Constanța se poate transforma într-un coșmar pentru șoferii constănțeni. Dacă ai ghinionul să circuli pe bulevardul Alexandru Lăpușneanu, la o oră de vârf, este mai bine dacă lași mașina pe dreapta și o iei pe jos. 


Deși se presupune că pe un bulevard cu patru benzi de mers pe fiecare sens circulația ar trebui să se desfășoare în condiții normale, lucrurile nu stau chiar așa. 


Pe întreg bulevardul Lăpușneanu, sunt nu mai puțin de zece zone unde este marcaj discontinuu, iar traficul este dat peste cap. Problematice sunt intersecțiile cu străzile Nicolae Iorga, Poporului, Bogdan Petriceicu Hașdeu, Sucevei și Dispensarului.


Dacă unul dintre șoferi inten-ționează să vireze la stânga de pe bulevardul Lăpușneanu, circulația se blochează, se formează cozi, se produc tamponări, dar și accidente rutiere. 


"Nu există nicio reglementare care să interzică linia discontinuă. Dacă ar fi existat vreo reglementare care să interzică acest lucru, cu siguranță era linie continuă acolo și indi-catoare corespunzătoare. În mod normal, este o anomalie, pentru că bulevardul Alexandru Lăpușneanu este unul de fluență, lat cu trei benzi circulabile. În momentul în care o bandă este blocată de o mașină care virează la stânga, bulevardul nu mai este fluent. Modul în care este realizată configurația străzilor nu îți da alte soluții. Sunt străzi unde se păstrează linia continuă pentru că există soluții, respectiv, unele dintre ele fiind celelalte străzi, despre care vorbim", a declarat cms. Ciprian Sobaru, șeful Biroului Poliției Rutiere Constanța. 


Soluții? Nu prea există… 
Șoferii sunt nemulțumiți că, în unele zone, circulația este blocată și se pierd minute bune așteptând ca banda să fie eliberată, asta dacă nu se produc evenimente neplăcute din cauza șoferilor care forțează doar ca să treacă mai repede. Cea mai bună variantă ar fi pasajul, însă cum Constanța duce lipsă și de străzi asfaltate, acest lucru nu poate fi luat în calcul. 


"Există varianta de sistematizare a intersecțiilor, cu semafoare. S-a încercat acest lucru la intersecția bulevardului Alexandru Lăpușneanu cu strada N. Iorga, dar nu a funcționat, pentru că se făceau cozi de autovehicule și în acest mod era afectată fluența traficului. Noi am avizat sens giratoriu la intersecția cu strada Sucevei, de aproximativ doi ani. Bănuiesc că e în stadiu de realizare. De asemenea, știu că s-a luat în calcul și montarea unui sens giratoriu la intersecția cu Nicolae Iorga", a mai spus cms. Sobaru. 


Primăria desfășoară în această perioadă un amplu plan de mobilitate urbană pentru a identifica problemele din orașul nostru.
 
"În prezent, elaborăm un plan care se realizează între Ministerul Dezvoltării Regionale și Admi-nistrației Publice (MDRAP) și Banca Europeană pentru Recons-trucție și Dezvoltare.


La jumătatea lunii viitoare, vom putea spune câteva proiecte prio-ritare. Momentan, se culeg date din teren, dar ulterior vom putea pregăti și demara proiectele", a declarat George Lupașcu, consilier în cadrul departamentului Strategie și programe Zona metropolitană Constanța. 


Comentează știrea

Cinefilu
24 iunie 2015
Microbuze

"Dacă unul dintre șoferi inten-ționează să vireze la stânga de pe bulevardul Lăpușneanu, circulația se blochează, se formează cozi" si daca pe banda întâi opreste un microbuz pentru a prelua pasageri traficul este blocat complet. Una din solutii mai este de a nu mai lasa microbuzele sa opreasca pentru a prelua pasageri, decat in statiile special amenajate. Unele microbuze opresc din 500 m in 500 m in spatele lor astfel formanduse cozii.

unu mai fraier
24 iunie 2015
politai incompetenti

"sobarule" daca subalternii tai si inclusiv tu a-ti fi mentinuti in functie pe criteri de competanta si nu pe principiul lingaului, solutiile si ar fi fost deja aplicate. Nu ai solutii?!!!! du-te ma acasa!!!si lasa pe altu

sofer/pieton constantean
24 iunie 2015
Stire

Stimate autor, totul corect pana la un moment dat, si aici as vrea sa mentionez: -din Lapusneanu pe Nicolae Iorga si invers trec si salvarile -soferii mai semnalizeaza si vireaza si la stanga din cand in cand pentru ca au aceasta optiune pe masina si in codul rutier -daca o tineti asa o sa umplem constanta de sensuri giratorii -mai bine ne-am canaliza pe largirea portiunii de bulevard Tomis, de la Dacia la intersectia cu Soveja si pana sus la semaforul de la Macul Rosu si/sau majorarea timpului de verde la semaforul instalat pentru cei ce circula pe d-dul Tomis (semaforul de la intersectia cu Soveja)

ath
24 iunie 2015
Soluții? Nu prea există...

Cand presa ridica o problema,Primaria Constanta,onor Decebal Fagadau,inaltii functionari publici au raspunsul pregatit:TOCMAI SUNTEM IN FAZA DE SCARPINAT LA CEAFA.Intrebi ce facem cu fantanile arteziane,Primaria raspunde:suntem la pescuit,pescuim date din fantani.Intrebi ce facem cu circulatia din Constanta,Primaria raspunde:nu prea avem solutii dar noi tocmai ne scarpinam la fund dupa 15 ani de administratie mazarista.Tot orasul este dat peste cap de la cladiri,spatii verzi,mobilier urban,trotuare,circulatie,parcari,stalpi de lumina,reclame stradale,pana la gardul cimitirului.Nepricepere,nepasare,incompetenta,nimic nu leaga.Politistii nu rezolva problema circulatiei urbane.Frizerii(stilistii) astia au invatat sa faca plecaciuni in fata primarului si ne "scarpina" pe noi la portofel.Solutii exista.Lasati-i pe arhitecti(pe meseriasi) sa-si faca treaba,reganditi transportul in comun,impanziti orasul cu piste de bicicleta,desfiintati porcariile alea de maxitaxi,construiti banda speciala pentru autobuze.Nu stiu ce invata primarii astia cand pleaca in Occident.Pentru cititorii care au mai mult timp,plimbati-va cu ajutorul "Google Maps" pe strazile marilor orase din vestul Europei si o sa aveti multe de invatat de la ei.Chiar astept o dezbatere publica pe tema circulatiei in orasele Europene.

anca
24 iunie 2015
O afacere profitabila pentru toti!

Cum ar fi daca ai avea o afacere a ta, puternica si profitabila? Noi iti oferim un sistem recomandat de catre cei mai mari experti, gata sa-ti aduca si tie castigurile pe care ti le doresti. Solicita chiar acum mai multe informatii, la adresa de email: [email protected]

cicio
24 iunie 2015
gard

Gard in loc de linie continua si cateva locuri inguste pt traversarile pietonilor. Asta e rezolvarea.Chiar daca se marcheaza cu linie continua marlanii o calca de nu se vede... Impunerea e cea mai buna regula pt dobitoci!

Articole pe aceeași temă

Marţi, 02 Iunie 2015
Stire din Eveniment : Carambol rutier cu cinci mașini
Pagina a fost generata in 0.6633 secunde