Spaima șoselelor. Tinerii până în 30 de ani, cei mai periculoși șoferi

317

Articole de la același autor

Șoferii cu vârste de până la 30 de ani sunt vinovați pentru cele mai multe accidente rutiere produse pe teritoriul țării noastre. La polul opus, cei mai prudenți șoferi au fost cei cu vârste cuprinse între 40 și 49 de ani. 


"În România, cele mai recente statistici oficiale ale Poliției Rutiere arată faptul că 37,4% dintre șoferii vinovați de producerea accidentelor rutiere grave în anul 2013 sunt încadrați în categoria de vârstă 16 - 30 de ani. Aceleași statistici arată că tinerii dețin o pondere de mai puțin de un sfert în totalul posesorilor de permise de conducere, respectiv de 23,9%", se arată într-o analiză realizată de Uniunea Națională a Societăților de Asigurare și Reasigurare (UNSAR). Potrivit asociației, cifrele arată gradul de implicare crescută a tinerilor conducători de autovehicule în producerea de accidente rutiere grave, în comparație cu alte categorii de vârstă. Statisticile Poliției mai arată că, în medie, 14 din 10.000 de posesori de permise de auto tineri (18-30 ani) au produs accidente grave, dublu față de media de 7 din 10.000 posesori de permise cu vârsta de peste 30 de ani. De asemenea, șoferii tineri vinovați de accidente grave au avut, de regulă, mai mulți pasageri care au decedat comparativ cu șoferii mai în vârstă. 


Statisticile Poliției Rutiere mai arată că tinerii domină categoriile de accidente grave cu cauze care reflectă un comportament riscant sau imprudent pe șosea cum ar fi conducerea fără permis (tinerii au generat 58% din totalul cazurilor), viteza neregulamentară - 53,9%, depășiri neregulamentare - 44,8% sau conducerea sub influența alcoolului - 39,8%. Totodată, datele Poliției Rutiere indică o descreștere a numărului de șoferi vinovați pe măsură ce experiența acestora în conducere este mai îndelungată.


În prima parte a lunii ianuarie, ministrul Finanțelor Publice, Darius Vâlcov, a solicitat conducerii Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) să reanalizeze și să regândească sistemul de asigurări RCA pentru tinerii sub 25 de ani, pentru că majoritatea acestora nu-și permit să plătească tarife de peste 2.000 lei. În prezent, ASF analizează în prezent modul de calcul de către societățile de asigurări a tarifelor pentru polițele RCA în cazul tinerilor și vrea să identifice, până la finele lunii februarie, o soluție acceptabilă pentru această categorie de clienți.


UNSAR atrage atenția că neluarea în calcul a vârstei ca factor relevant de risc ar avea efecte negative atât asupra siguranței rutiere, cât și asupra eficienței economice a asigurătorilor. 


Comentează știrea

Nu există comentarii introduse pentru acest articol!

Articole pe aceeași temă

Duminică, 25 Ianuarie 2015
Stire din Eveniment : PIETON lovit pe "zebră", în Constanța
Sâmbătă, 24 Ianuarie 2015
Stire din Eveniment : Accident rutier pe bulevardul Tomis
Pagina a fost generata in 0.3662 secunde